Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.
Mokymai „Viešųjų pirkimų sutarčių keitimo teisiniai aspektai” yra ypač aktualūs šiuolaikiniame kontekste, kai Viešųjų pirkimų įstatymo 29 straipsnis numato vienintelį sėkmingai atliktų viešojo pirkimo procedūrų pabaigos atvejį – viešojo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymą. Tačiau praktika rodo, kad vien sutarties sudarymas negarantuoja sėkmingo rezultato – būtinas ir tinkamas sutarties įvykdymas.
Pastarųjų metų patirtis, susijusi su pasauline pandemija, infliacija bei geopolitiniais įvykiais, atskleidė būtinybę lanksčiai reaguoti į nenumatytas aplinkybes viešųjų pirkimų sutarčių vykdymo metu. Nepavykus rasti teisinių sprendimų dėl reikšmingai padidėjusių kainų ar kitų kliūčių, kartais tenka sutartis nutraukti, taip prarandant ir investuotą laiką, ir išteklius.
Šie mokymai padės atsakyti į klausimą, kokiais atvejais galima keisti sutarties sąlygas neorganizuojant naujo pirkimo, kokia yra tinkama sutarties keitimo procedūra bei dokumentavimas.
VPT direktoriaus įsakymu patvirtintos paslaugų viešojo pirkimo-pardavimo sutarties tipinės sąlygos, kurios privalomai taikomos nuo 2025-03-01, išskyrus VPĮ numatytas išimtis. Jame nustatyta sutarties forma yra privaloma perkančiosioms organizacijoms, vykdančioms pirkimus pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, tačiau ją rekomenduojama naudoti ir kitose srityse, įskaitant vandentvarkos, energetikos, transporto, pašto paslaugų bei gynybos ir saugumo sričių pirkimus, o taip pat mažos vertės bei neskelbiamų derybų būdu atliekamiems pirkimams, nes ji padeda taupyti laiką, užtikrina efektyvumą bei atitiktį teisės aktams.
Taip pat dokumente apibrėžti ir kiti svarbūs viešųjų pirkimų sutarčių aspektai: sutarčių keitimas ir sustabdymas galimas tik griežtai apibrėžtais atvejais ir laikantis nustatytos procedūros; subtiekėjų ir specialistų pasitelkimas bei keitimas reglamentuojamas užtikrinant jų kvalifikacijos atitikimą ir pirkimo dokumentų reikalavimus; šalių atsakomybė ir garantiniai įsipareigojimai apibrėžti numatant konkrečias netesybas, baudas ir žalos atlyginimo tvarką; kainos perskaičiavimas galimas dėl PVM, kitų mokesčių pasikeitimo ar kainų lygio pokyčio, taikant konkrečias formules su vartojimo prekių ir paslaugų kainų indeksais; o aplinkosaugos ir socialinių kriterijų įtraukimas.
2025-03-24 VPT direktoriaus įsakymu įsigalios naujos prekių viešojo pirkimo-pardavimo sutarties tipinės sąlygos. Esminiai pokyčiai apima privalomą SABIS sistemos naudojimą, lankstesnį subtiekėjų keitimo procesą bei ekspertizės išvadų privalomumo įvedimą, kuris prisidės sprendžiant ginčus dėl prekių kokybės. Svarbi naujovė – prekių trūkumų nustatymo laikotarpio praplėtimas bet kuriam sutarties galiojimo momentui, kas suteikia pirkėjams daugiau galimybių reikalauti ištaisyti prekių trūkumus. Taip pat įtraukti konkretūs tiekėjų įsipareigojimai laikytis aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės nuostatų, formuojantys tvaresnį ir socialiai atsakingesnį elgesį. Teisines rizikas taip pat didina griežtesnės sankcijos už esminius sutarties pažeidimus, įskaitant atvejus, kuomet tiekėjai įtraukiami į nepatikimų tiekėjų sąrašą.
Papildomai gavus Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktą aiškinimą VPT nustato, jog kad pagal VPĮ 89 straipsnio 2 dalį nuo šiol apskaičiuojant pakeitimų vertę bus taikoma „grynoji kumuliacinė vertė” – ne bendroji sukeičiamų prekių, paslaugų ar darbų verčių suma, o jų skirtumas (pvz., atsisakius darbų už 1000 € ir užsakius naujų už 1200 €, pakeitimo vertė bus 200 €, o ne 2200 €), tačiau ir toliau turi būti laikomasi sąlygų, kad bendra pakeitimų vertė neviršytų nustatytų ribų (10% prekėms/paslaugoms, 15% darbams) ir nebūtų iš esmės keičiamas sutarties pobūdis, dėl ko būtų reikalinga nauja pirkimo procedūra.
Ypatingas dėmesys bus skiriamas praktinių situacijų analizei ir dažniausių klaidų prevencijai rengiant, sudarant, įgyvendinant ir keičiant viešųjų pirkimų sutartis.
Viešųjų pirkimų ir viešosios-privačios partnerystės ekspertas, teisininkas, viešųjų pirkimų klausimais konsultuojantis perkančiąsias organizacijas nuo 2008 metų ir turintis intensyvią patirtį dalyvaujant ir organizuojant viešuosius pirkimus, vertinant ES paramą pretenduojančių gauti perkančiųjų organizacijų pirkimo dokumentus, tiriant pažeidimus viešųjų pirkimų srityje bei atliekant viešųjų pirkimų auditą.
Savo darbinę patirtį įgijo ir vystė dirbdamas NMA, CPVA, Ignitis, Teisingumo ministerijoje, Viešųjų pirkimų tarnyboje bei Lietuvos banke.
Lektoriaus praktikos sritys – viešųjų valdysena, viešųjų pirkimų vykdymo probleminių situacijų analizė ir sprendimas, pirkimų proceso organizavimas ir priežiūra, viešojo pirkimo sutarties vykdymo kontrolės mechanizmai, ginčai, socialinio poveikio pirkimai, vieša ir privati partnerystė.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-14:45 | Seminaro trukmė | |
9:30-10:00 | Registracija | |
12:00-13:00 | Pietūs |
Pažymėjimas Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymo medžiaga Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą |
Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.