Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Odontologijos paslaugas teikiančių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 115€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-01-14,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
115€
Odontologijos paslaugas teikiančių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
115 (+ PVM)

Apie seminarą

Nuo 2025-01-01, įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvas, Lietuvoje įsigalios PVM įstatymo pakeitimai bei jo papildymas naujais straipsniais. Pagrindiniais pakeitimais numatoma:

  • Smulkiojo verslo apmokestinimo PVM tvarkos pakeitimai (smulkiojo verslo schema (SVS)), kurie iš esmės reikš tai, kad asmenys neviršiję 55 000 Eur ribos neprivalo mokėti PVM nuo parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų Lietuvoje. SVS schema bus galima pasinaudoti ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES valstybėse pagal tose valstybėse taikomas ribas, tad smulkiam verslui atsiras daugiau galimybių prekybai kitose ES valstybėse. Visgi, naujos taisyklės gana sudėtingos ir jas suprasti nėra paprasta, todėl tai gali lemti tiek ir klaidas, tiek ir tam tikrų galimybių praradimą.
  • Asmenims atsiras prievolė registruotis PVM mokėtojais dėl paslaugų teikimo ar įsigijimo sandorių neatsižvelgiant į jokias gaunamo atlygio ar įsigyjamų  paslaugų verčių ribas, tačiau jie vis dar neturės prievolės mokėti PVM nuo savo parduodamų prekių/paslaugų, tad susidursime su situacijomis, kai PVM mokėtojas jau nebus tuo įprastu PVM mokėtoju kaip mes jį supratome iki šiol.
  • Bus suvienodintas virtualių ir fizinių renginių apmokestinimas, kuris geriau atspindės skaitmeninės ekonomikos realijas. Nuo 2025 m. virtualiai teikiamų kultūros, meno, sporto ir panašių paslaugų PVM bus taikomas pagal pirkėjo buvimo vietą, o ne pagal paslaugos teikėjo buvimo vietą.
  • Siekiant aiškumo nustatant, ar atlikti statybos darbai priskirtini pastato (statinio) esminiam pagerinimui, PVM įstatyme pastato esminio pagerinimo apibrėžimas suderinamas su Statybos įstatymu – esminiu pagerinimu bus laikomas statinio kapitalinis remontas arba rekonstravimas.

Svarbu paminėti, kad atsižvelgiant į numatomus PVMĮ pakeitimus nuo 2025-01-01, VMI parengė naują PVM komentarą dėl specialios apmokestinimo schemos taikymo, už paslaugas, kurias teikia už ES teritorijos ribų įsikūrę apmokestinamieji asmenys.

Seminaro metu aptarsime ir kitus teisės aktų pakeitimus, projektus ir aktualius VMI komentarus 2024-2025 m.:

  • Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.
  • Nuo 2025-01-01 įsigalioja GPMĮ pakeitimai, kuriais keičiamos NPD ir MNPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus.
  • Nuo 2025-01-01 pagal Valstybės socialinių fondų biudžetų 2025 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimą didinamas VDU iki 2108,88 Eur, kuris turės įtakos GPM tarifui, taip pat Sodros įmokų luboms. Taip pat mažinamas II grupės draudėjų Sodros įmokos tarifas.
  • Seime jau priimti Darbo kodekso pakeitimai, įsigaliosiantys nuo 2025-01-01, įneša tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams. Kartu su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos.
  • Yra įsigalioję Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimai, kuriuose naujai įtvirtinama audito prievolė MB ir kitų formų organizacijoms, jei jie viršija įmonių privalomam auditui nustatytus kriterijus.
  • Yra įsigaliojęs Finansų ministro įsakymas dėl juridinių asmenų registre viešai skelbiamų finansinių ataskaitų kokybės stebėsenos, kuriuo AVNT išplečia savo kontrolės funkcijas. Vertindama finansinę atskaitomybę, institucija taip pat analizuos ir įmonių vadovybės pateiktas ataskaitas. AVNT įgauna teisę prašyti papildomos informacijos iš verslo subjektų, kai tai būtina patikrinimui atlikti. Įmonėms nustatomas 10 darbo dienų terminas tokiai informacijai pateikti. Svarbu pažymėti, kad nustačius esminius trūkumus ataskaitose, ši informacija bus įtraukta į Juridinių asmenų registrą (JAR). Tokiu būdu duomenys apie nustatytus pažeidimus taps prieinami visuomenei.
  • Įsigaliojęs naujos redakcijos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas, kuriuo padidinti rodiklių dydžių kriterijai, pagal kuriuos nustatoma įmonės dydžio kategorija ir atsižvelgiant į tai nustatoma, kokias finansines ataskaitas privalo rengti juridinis asmuo. Atkreipiame dėmesį, kad remiantis ĮĮGAĮ nuo 2026-01-01 Juridinių asmenų registro tvarkytojas nepriims finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados, jeigu auditas privalomas pagal įstatymus.
  • VMI pateikė atnaujintą PVMĮ 78(1) str. komentarą, susijusį su PVM sąskaitų faktūrų įforminimo taisyklėmis, vykdant prekybą ar paslaugų teikimą šalies teritorijoje, ES bei už ES ribų.
  • Nuo 2025-01-01 turėtų įsigalioti Mokėjimų įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūlomi pakeitimai dėl pagrindinės mokėjimo sąskaitos teisinio reguliavimo ir įkainių palyginimo interneto svetainės tam, kad smulkiojo verslo atstovams būtų paprasčiau palyginti skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų taikomus komisinius atlyginimus.

Šiame seminare taip pat apžvelgsime odontologų verslo specifiką:

  • Kiek odontologijos įmonės vadovas turi žinoti apie apskaitos politikos, vidaus kontrolės pasirinkimo galimybes ir prievoles?
  • Ar rūpi įmonės vadovui – kokia jo valdomos įmonės finansinių ataskaitų kokybė? Juk dažniausiai vadovas ir yra atsakingas už čia paminėtus dalykus, nebent kai kurios funkcijos bus perleistos kitiems atsakingiems asmenims.
  • Ar odontologijos įmonės vadovas kontroliuoja buhalterį ir kartu ieško geriausių sprendimų? Deja, apskaita dažnai neturi nieko bendro su realybe. Tuomet ir prasideda visos problemos…
  • Kokie požymiai signalizuoja apie galimo šešėlio buvimą?
  • Kaip tinkamai susitvarkyti apskaitą ir apskaičiuoti mokesčius?
  • Kaip bendradarbiauti su mokesčių administratoriaus pareigūnu tyrimo ar patikrinimo metu?

Seminare nagrinėsime apskaitos ir mokesčių pakeitimus, finansinės atskaitomybės sudarymo niuansus, metinės pelno mokesčio deklaracijos ir jos formų pildymo tvarkos specifiką odontologijos paslaugas teikiančiose įmonėse, apžvelgsime kokiomis lengvatomis galite pasinaudoti. Taip pat aptarsime metinių GPM, NT, taršos mokesčio, susijusių asmenų, atskaitingų asmenų įsiskolinimų deklaracijų pildymą, siekiant tinkamai tvarkyti apskaitą ir optimizuoti mokesčių naštą. Seminaro metu bus pateikiami praktiniai pavyzdžiai ir sprendimai, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų ir efektyviai valdyti finansinius bei mokesčių klausimus odontologijos paslaugas teikiančiose įmonėse.

TEMOS

  1. Finansinės atskaitomybės reforma:
    • Keičiasi rodikliai dėl finansinių ataskaitų sudarymo.
    • Keičiasi audito privalomumo rodikliai.
    • Naujai įtvirtinta audito prievolė juridiniams asmenims.
    • Naujos ataskaitos (tvarumo).
    • Finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados nepriėmimas registrų centre.
  2. Apskaitos tvarkymo ypatumai ir finansinė atskaitomybė už 2024 m. odontologijos paslaugas teikiančiose įmonėse:
    • Naujo įmonių ir įmonių grupių įstatymo įtaka 2024 finansinėms ataskaitoms.
    • Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai ir taikymas rengiant 2024 finansines ataskaitas.
    • Lietuvos finansinės atskaitomybės (Verslo apskaitos) standartų taikymas rengiant 2024 finansines ataskaitas.
    • Mažųjų bendrijų įstatymo ypatumai.
    • Labdaros ir paramos įstatymo nuostatų taikymas teikiant paramą.
    • Institucijoms teikiamų duomenų tikslinimas ir klaidų taisymas.
    • Sandoriai tarp įmonės ir akcininkų: ką svarbu žinoti?
  3. Kaip suprasti, koks geriausias sprendimas dėl mokesčių ir apskaitos politikos tinka įmonei? Tinkamai pasirinktos juridinės formos nauda.
  4. Pelno mokesčio įstatymo pakeitimai nuo 2025 m. ir jų įtaka odontologijos paslaugas teikiančioms įmonėms. Deklaravimas.
  5. Pelno (nuostolių) ataskaitos sudarymo principai. Kokios grėsmės dėl nepakankamo veiklos pelningumo? Kokie rodikliai signalizuoja apie veiklos šešėlį?
  6. Dividendų apmokestinimo tvarka.
  7. Balanso sudarymo ypatumai ir pavyzdžiai. Vadovo atsakomybė pagal Akcinių bendrovių įstatymą dėl nuosavo kapitalo. Balanso eilučių analizė ir išvados.
  8. Kaip patiems įvertinti, ar Jūsų verslas skaidrus – Balanso ir Pelno (nuostolių) ataskaitos eilučių tarpusavio ryšys.
  9. Finansinės analizės rodikliai, padedantys įvertinti finansines ataskaitas.
  10. Naujausi PVM pakeitimai ir projektai – jų įtaka odontologijos paslaugas teikiančioms įmonėms.
  11. i.MAS įtaka odontologijos paslaugas teikiančių įmonių veiklai.
  12. Gyventojų pajamų mokesčio naujovės nuo 2025 m.: tarifai, NPD, neapmokestinamosios pajamos, pajamos natūra. Deklaravimas.
  13. Darbo kodekso pakeitimai nuo 2025-01-01.
  14. Darbo užmokesčio pakeitimai nuo 2025-01-01:
    • MMA ir MVA įtaka DU skaičiavimui.
    • MMA įtaka PSD įmokoms.
    • MMA įtaka „Sodros“ įmokoms, uždirbantiems mažesnį nei MMA DU.
    • Išmokų darbuotojams apmokestinimas.
    • Atostoginių skaičiavimas pasikeitus MMA, ypač sausio, vasario ir kovo mėnesiais.
    • MMA įtaka neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiams.
  15. Darbo santykių klausimai:
    • Vidaus tvarkos – privalomos ir laisvai pasirenkamos.
    • Darbo sutarties įforminimo klaidos ir patarimai.
    • Darbo laiko tinkamiausios alternatyvos pasirinkimas. Darbo laiko režimas. Suminė darbo laiko apskaita.
    • Komandiruočių apskaita ir apmokestinimas.
    • Darbo užmokesčio skaičiavimas: įprastas darbo laikas, poilsio ar švenčių dieną, viršvalandžiai.
    • Pagrindinis ir papildomas darbas. Atostogų suteikimas ir apmokėjimas.
    • Vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimo tvarkos ypatumai.
    • Išskaitos iš darbo užmokesčio.
  16. Probleminių klausimų sprendimo būdai:
    • dėl grynųjų pinigų apskaitos.
    • dėl atsargų sunaudojimo.
    • dėl darbo užmokesčio.
  17. Kūrybinės apskaitos aspektai.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

09.00-13:15 Seminaro trukmė
08:30-09:00 Registracija
10:30-10:45 Pertrauka
12:00-12:15 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.

Laikas ir vieta

2025-01-14,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
115€
Odontologijos paslaugas teikiančių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
115 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: