Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Mokesčių pertvarkos poveikis MB veiklai 2025-2026 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-05-28,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
Mokesčių pertvarkos poveikis MB veiklai 2025-2026 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
120 (+ PVM)

Apie seminarą

Ar Jūsų verslas pasiruošęs mokestinei pertvarkai? Nuo 2026 m. Lietuvos verslo laukia precedento neturintys mokesčių įstatymų pakeitimai, kurie palies KIEKVIENĄ mažąją bendriją. Finansų ministerijos inicijuotas teisės aktų paketas, skirtas Valstybės gynybos fondo finansavimui ir mokestinės sistemos efektyvumui didinti, atneš esminius pokyčius. Aktualiausi:

  • Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) reforma. Kas keičiasi? Visų rūšių pajamos (išskyrus dividendus) bus sumuojamos, taikant bendrą progresinį apmokestinimą. Ypač aktualu mažųjų bendrijų (MB) savininkams, kad MB vadovų pajamos pagal civilines sutartis bus įtraukiamos į bendrą apmokestinamųjų pajamų krepšelį.
  • Pelno mokesčio (PM) pakeitimai. Kas keičiasi? Standartinis tarifas 17%, lengvatinis – 7%. Tačiau yra ir privalumų: momentinis ilgalaikio turto nusidėvėjimas – galimybė iš karto atskaityti visą įsigijimo kainą.
  • PVM pokyčiai. Kas keičiasi? Padidintas lengvatinis tarifas iki 12%; knygoms ir leidiniams – 5% tarifas
  • Naujas saugumo įnašas. Kas keičiasi? 10% mokestis ne gyvybės draudimo įmokoms.
  • Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) pakeitimai. Kas keičiasi? Naujas papildomas 0,2 proc. tarifas komerciniam NT bei dažnesnis turto vertinimas.
  • Akcizai saldintiems gėrimams. Kas keičiasi? Atsiranda 7,4-21 €/hl akcizas priklausomai nuo cukraus kiekio.

Kitas ypač aktualus dalykas – nuo  2025-05-01 įsigalios reikšmingi PVMĮ pakeitimai, įvedantys privalomą PVM registraciją visiems subjektams, vykdantiems tarpvalstybinius sandorius ES viduje. Šis reikalavimas galios nepriklausomai nuo subjekto dydžio ar apyvartos. Mažosioms bendrijoms atsiveria naujos galimybės per smulkiojo verslo schemą (SVS), leidžiančią joms nemokėti PVM už prekes ir paslaugas Lietuvoje. Ypač svarbu, kad ši schema galios ir kitose ES valstybėse pagal jų nustatytas ribas, atverdama naujas galimybes tarptautinei prekybai. Tačiau būtina pabrėžti – šių galimybių realizavimas tiesiogiai priklausys nuo tinkamo ir savalaikio pasiruošimo naujoms taisyklėms.

VMI jau ėmėsi PVMĮ pokyčių nuo 2025-05-01 praktinio įgyvendinimo ir pateikė net 4-is įsakymų pakeitimus, kuriais bus įgyvendinamas SVS taikymas Lietuvoje:

  • Įsakymo Nr. VA-34 pakeitimo projektas – nustato prievolę Lietuvos PVM mokėtojams, taikantiems smulkiojo verslo schemą Lietuvoje pateikti ataskaitos FR0564 formą, taisyklėse nustatytais atvejais.
  • Įsakymo Nr. VA-55 pakeitimas – papildyta nuostatomis, kad PVM mokėtojai, taikantys SVS Lietuvoje, kaip jie suprantami pagal PVMĮ projekto 71(1) straipsnį, išrašytų ir / ar gautų PVM sąskaitų faktūrų duomenų teikti į i.SAF neturi. Taip pat Įsakymas papildytas nuostatomis dėl elektroninių kvitų, kurie laikomi elektroninėmis PVM sąskaitomis faktūromis, įtraukimo į i.SAF.
  • Naujas įsakymas dėl PVM mokėtojų, taikančių SVS Lietuvoje, naujos PVM101 deklaracijos užpildymo ir pateikimo.
  • Įsakymo Nr. 178 pakeitimas – taisyklės dėstomos nauja redakcija ir nustato papildomus atvejus, kuriais Lietuvos mokesčių mokėtojams atsiranda prievolė registruotis PVM mokėtojais bei registravimosi PVM mokėtojais, taikančiais SVS Lietuvoje, tvarką.

Svarbu paminėti, kad atsižvelgiant į įsigaliosiančius PVMĮ pakeitimus VMI parengė naują PVM komentarą dėl specialios apmokestinimo schemos taikymo už paslaugas, kurias teikia už ES teritorijos ribų įsikūrę apmokestinamieji asmenys.

Seminaro nauda dalyviams:

  • Sužinosite, kaip praktiškai pasiruošti mokesčių pokyčiams ir juos pritaikyti MB veiklai
  • Išsiaiškinsite, kokį poveikį Jūsų bendrijai turės nauji mokesčių tarifai ir ribos
  • Suprasite, kaip tinkamai planuoti MB vadovų atlyginimus pagal numatomus GPMĮ pokyčius
  • Išmoksite, kaip pasinaudoti esamomis ir būsimomis pelno mokesčio lengvatomis
  • Gausite praktinių pavyzdžių ir sprendimų, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių apskaitos klaidų

Temos

  1. Mokesčių reforma nuo 2026 m.:
    • Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) reforma:
      • Progresinių tarifų taikymas visoms pajamoms – kaip pasikeis apmokestinimas sumuojant visas pajamas?
      • Lengvatų peržiūra – sveikatos draudimo įmokų apmokestinimas, NPD taikymo apimties mažinimas.
      • Poveikis MB vadovams – kaip keisis pajamų mokesčių našta?
    • Pelno mokesčio pakeitimai:
      • PM tarifų didinimas – nuo 16% iki 17% standartiniam ir nuo 6% iki 7% lengvatiniam tarifui
      • Momentinis ilgalaikio turto nusidėvėjimas – kaip juo pasinaudoti?
      • 0% PM tarifo taikymas 2 metams.
      • Stipendijų lengvata – galimybė atskaityti stipendijas studentams ir tyrėjams
    • PVM sistemos pokyčiai:
      • Lengvatinių tarifų pakeitimai
    • Nekilnojamojo turto mokesčio pakeitimai:
      • Fizinių asmenų NT apmokestinimo ribų mažinimas
      • Papildomas 0,2% mokestis komerciniam NT.
      • Dažnesnis turto vertinimas.
    • Nauji mokesčiai
      • Saugumo įnašas – kas ir kaip mokės?
      • Akcizai saldintiems gėrimams – tarifinė sistema ir poveikis.
  2. Smulkiojo verslo schemos taikymas:
    • Smulkiojo verslo schema (SVS). SVS Lietuvoje ir SVS kitose ES valstybėse narėse.
    • Privaloma PVM registracija perkant ir teikiant paslaugas / prekes.
    • Paslaugų teikimo vietos pasikeitimai.
    • Kiti PVMĮ pasikeitimai.
  3. Mažųjų bendrijų specifika naujoje mokesčių aplinkoje:
    • MB privalumai naujoje mokesčių aplinkoje:
      • Darbo santykiai vs. MB narystė – kas keičiasi po reformos?
      • MB vs. individuali veikla – palyginamoji analizė po mokesčių reformos.
      • Individualios veiklos perkėlimas į MB – kada verta, o kada ne?
    • MB vadovų ir narių pajamų apmokestinimo optimizavimas:
      • Pajamų rūšių parinkimas ir jų kombinacijos – kas naudingiausia po reformos?
      • Mokesčių naštos skaičiavimai – praktiniai pavyzdžiai.
      • Pelno išsiėmimo strategijos – kaip optimizuoti apmokestinimą?
  4. Kokių rūšių pajamas gali gauti MB narys ir MB vadovas? Skirtumai dėl apmokestinimo.
  5. Finansinė apskaita mažosiose bendrijose:
    • Ypatumai dėl finansinių ataskaitų rinkimo ir pateikimo Juridinių asmenų registrui.
    • Kokios sankcijos gresia, neįvykdžius šios pareigos?
  6. Turto ir įsipareigojimų apskaitos problemos. Pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos. Kaip pasirinkti naudingiausią apskaitos būdą?
  7. Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai. Kaip skaitmenizacija paveiks MB veiklą ir apskaitą?
  8. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai mažosiose bendrijose.
  9. Mokesčių deklaracijų pildymas ir atspindėjimas finansinėje apskaitoje.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

09:00-13:15 Seminaro trukmė
08:30-09:00 Nuotolinė registracija
11:00-11:30 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.

Laikas ir vieta

2025-05-28,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
Mokesčių pertvarkos poveikis MB veiklai 2025-2026 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
120 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: