Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Individualių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 115€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-01-07,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
115€
Individualių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
115 (+ PVM)
2025-01-07,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

115€
Individualių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m.
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
115 (+ PVM)

Apie seminarą

Nuo 2025-01-01, įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvas, Lietuvoje įsigalios PVM įstatymo pakeitimai bei jo papildymas naujais straipsniais. Pagrindiniais pakeitimais numatoma:

  • Smulkiojo verslo apmokestinimo PVM tvarkos pakeitimai (smulkiojo verslo schema (SVS)), kurie iš esmės reikš tai, kad asmenys neviršiję 55 000 Eur ribos neprivalo mokėti PVM nuo parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų Lietuvoje. SVS schema bus galima pasinaudoti ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES valstybėse pagal tose valstybėse taikomas ribas, tad smulkiam verslui atsiras daugiau galimybių prekybai kitose ES valstybėse. Visgi, naujos taisyklės gana sudėtingos ir jas suprasti nėra paprasta, todėl tai gali lemti tiek ir klaidas, tiek ir tam tikrų galimybių praradimą.
  • Asmenims atsiras prievolė registruotis PVM mokėtojais dėl paslaugų teikimo ar įsigijimo sandorių neatsižvelgiant į jokias gaunamo atlygio ar įsigyjamų  paslaugų verčių ribas, tačiau jie vis dar neturės prievolės mokėti PVM nuo savo parduodamų prekių/paslaugų, tad susidursime su situacijomis, kai PVM mokėtojas jau nebus tuo įprastu PVM mokėtoju kaip mes jį supratome iki šiol.
  • Bus suvienodintas virtualių ir fizinių renginių apmokestinimas, kuris geriau atspindės skaitmeninės ekonomikos realijas. Nuo 2025 m. virtualiai teikiamų kultūros, meno, sporto ir panašių paslaugų PVM bus taikomas pagal pirkėjo buvimo vietą, o ne pagal paslaugos teikėjo buvimo vietą.
  • Siekiant aiškumo nustatant, ar atlikti statybos darbai priskirtini pastato (statinio) esminiam pagerinimui, PVM įstatyme pastato esminio pagerinimo apibrėžimas suderinamas su Statybos įstatymu – esminiu pagerinimu bus laikomas statinio kapitalinis remontas arba rekonstravimas.

Svarbu paminėti, kad atsižvelgiant į numatomus PVMĮ pakeitimus nuo 2025-01-01, VMI parengė naują PVM komentarą dėl specialios apmokestinimo schemos taikymo, už paslaugas, kurias teikia už ES teritorijos ribų įsikūrę apmokestinamieji asmenys.

Seminaro metu aptarsime ir kitus teisės aktų pakeitimus, projektus ir aktualius VMI komentarus 2024-2025 m.:

  • Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.
  • Nuo 2025-01-01 įsigalioja GPMĮ pakeitimai, kuriais keičiamos NPD ir MNPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus.
  • Nuo 2025-01-01 pagal Valstybės socialinių fondų biudžetų 2025 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimą didinamas VDU iki 2108,88 Eur, kuris turės įtakos GPM tarifui, taip pat Sodros įmokų luboms. Taip pat mažinamas II grupės draudėjų Sodros įmokos tarifas.
  • Seime jau priimti Darbo kodekso pakeitimai, įsigaliosiantys nuo 2025-01-01, įneša tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams. Kartu su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos.
  • Yra įsigalioję Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimai, kuriuose naujai įtvirtinama audito prievolė įmonėms, jei jie viršija įmonių privalomam auditui nustatytus kriterijus.
  • Yra įsigaliojęs Finansų ministro įsakymas dėl juridinių asmenų registre viešai skelbiamų finansinių ataskaitų kokybės stebėsenos, kuriuo AVNT išplečia savo kontrolės funkcijas. Vertindama finansinę atskaitomybę, institucija taip pat analizuos ir įmonių vadovybės pateiktas ataskaitas. AVNT įgauna teisę prašyti papildomos informacijos iš verslo subjektų, kai tai būtina patikrinimui atlikti. Įmonėms nustatomas 10 darbo dienų terminas tokiai informacijai pateikti. Svarbu pažymėti, kad nustačius esminius trūkumus ataskaitose, ši informacija bus įtraukta į Juridinių asmenų registrą (JAR). Tokiu būdu duomenys apie nustatytus pažeidimus taps prieinami visuomenei.
  • Įsigaliojęs naujos redakcijos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas, kuriuo padidinti rodiklių dydžių kriterijai, pagal kuriuos nustatoma įmonės dydžio kategorija ir atsižvelgiant į tai nustatoma, kokias finansines ataskaitas privalo rengti juridinis asmuo. Atkreipiame dėmesį, kad remiantis ĮĮGAĮ nuo 2026-01-01 Juridinių asmenų registro tvarkytojas nepriims finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados, jeigu auditas privalomas pagal įstatymus.
  • VMI pateikė atnaujintą PVMĮ 78(1) str. komentarą, susijusį su PVM sąskaitų faktūrų įforminimo taisyklėmis, vykdant prekybą šalies teritorijoje, ES bei už ES ribų.
  • Nuo 2025-01-01 turėtų įsigalioti Mokėjimų įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūlomi pakeitimai dėl pagrindinės mokėjimo sąskaitos teisinio reguliavimo ir įkainių palyginimo interneto svetainės tam, kad smulkiojo verslo atstovams būtų paprasčiau palyginti skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų taikomus komisinius atlyginimus.

Taip pat šiame seminare aptarsime ne tik IĮ specifiką, bet ir finansinės atskaitomybės klausimus, su kuriomis susiduria ĮI:

  • Kokios sąnaudos priskiriamos individualių įmonių leidžiamiems ir neleidžiamiems atskaitymams?
  • Kokios sumos, sumokėtos už IĮ savininką, priskiriamos leidžiamiems atskaitymams?
  • Kaip apmokestinamos individualios įmonės savininko iš įmonės išimtos lėšos?
  • Kaip pildomos mokesčių deklaracijos ir rengiama finansinė atskaitomybė?
  • Kokiais atvejais IĮ privalo rengti ir pateikti finansines ataskaitas registro tvarkytojui?
  • Kokiu atveju IĮ gali taikyti pajamų ir sąnaudų kaupimo principą?
  • Kaip įforminamas IĮ veikloje naudojamas savininko ir jo šeimos narių turtas?

Seminare nagrinėsime apskaitos ir mokesčių pakeitimus, finansinės atskaitomybės sudarymo niuansus, metinės pelno mokesčio deklaracijos ir jos formų pildymo tvarkos specifiką IĮ paslaugas teikiančiose įmonėse, apžvelgsime kokiomis lengvatomis galite pasinaudoti. Taip pat aptarsime metinių GPM, NT, taršos mokesčio, susijusių asmenų, atskaitingų asmenų įsiskolinimų deklaracijų pildymą, siekiant tinkamai tvarkyti apskaitą ir optimizuoti mokesčių naštą. Seminaro metu bus pateikiami praktiniai pavyzdžiai ir sprendimai, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų ir efektyviai valdyti finansinius bei mokesčių klausimus IĮ.

TEMOS

  1. Finansinės atskaitomybės reforma:
    • Keičiasi rodikliai dėl finansinių ataskaitų sudarymo.
    • Keičiasi audito privalomumo rodikliai.
    • Naujai įtvirtinta audito prievolė juridiniams asmenims.
    • Naujos ataskaitos (tvarumo).
    • Finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados nepriėmimas registrų centre.
  2. Apskaitos tvarkymo ypatumai ir finansinė atskaitomybė už 2024 m. individualiose įmonėse. Kada būtina jas rengti?
    • Naujo įmonių ir įmonių grupių įstatymo įtaka 2024 finansinėms ataskaitoms.
    • Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai ir taikymas rengiant 2024 finansines ataskaitas.
    • Individualių įmonių įstatymo ypatumai.
    • Labdaros ir paramos įstatymo nuostatų taikymas teikiant paramą.
    • Įmonės padėties dėl ekonominės situacijos bei kitų neapibrėžtumų atskleidimas aiškinamajame rašte.
    • Institucijoms teikiamų duomenų tikslinimas ir klaidų taisymas.
  3. Finansinės apskaitos efektyvumas individualiose įmonėse: skaitmeniniai dokumentai, sąskaitų plano keitimas, sąskaitų likučių kritinis įvertinimas.
  4. Apskaitos politika. Sąskaitų planas. Apskaitos dokumentai.
  5. Savininko įnašo ir naudojamo ilgalaikio turto apskaita.
  6. Savininkui priklausančių patalpų naudojimas įmonės veikloje.
  7. Savininko iš įmonės gaunamų pajamų apskaita ir apmokestinimas.
  8. Savininko savarankiškas pensijos kaupimas.
  9. Gyventojų pajamų mokesčio naujovės nuo 2025 m.: tarifai, NPD, neapmokestinamosios pajamos, pajamos natūra. Deklaravimas.
  10. Darbo kodekso pakeitimai nuo 2025-01-01.
  11. Samdomų darbuotojų išlaikymas, jiems išmokamų lėšų apmokestinimas. Darbo užmokesčio pakeitimai nuo 2025-01-01:
    • MMA ir MVA įtaka DU skaičiavimui.
    • MMA įtaka PSD įmokoms.
    • MMA įtaka „Sodros“ įmokoms, uždirbantiems mažesnį nei MMA DU.
    • Išmokų darbuotojams apmokestinimas.
    • Atostoginių skaičiavimas pasikeitus MMA, ypač sausio, vasario ir kovo mėnesiais.
    • MMA įtaka neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiams.
    • Komandiruotpinigiai.
    • Asmeninio turto naudojimo kompensacijos.
  12. Darbo laiko apskaita: įmonių prievolės dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio formos ir pildymo tvarkos.
  13. Kokiu tarifu apmokėti darbą švenčių, poilsio dienomis, viršvalandžius, naktinį darbą ir budėjimą? Kaip šiuos nukrypimus derinti tarpusavyje?
  14. Pajamų, sąnaudų, atsargų, dotacijų ir subsidijų apskaita.
  15. PVM ir pelno mokesčio apskaita. Naujovės nuo 2025 m. Deklaravimas.
  16. Nekilnojamojo turto mokestis. Deklaravimas.
  17. Savininko pajamų apmokestinimas likviduojant įmonę.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10.00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2025-01-07,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
115€
Individualių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
115 (+ PVM)
2025-01-07,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

115€
Individualių įmonių finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m.
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
115 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: