Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą
;Darbo santykiai globos įstaigose reglamentuojami panašiai, kaip ir kitose įmonėse, tačiau jose yra daug netipinių skaičiavimo atvejų dėl darbo laiko švenčių bei poilsio dienomis, naktinio darbo, viršvalandinio darbo ir budėjimo. VDI nuolat pateikia išaiškinimų dėl praktinių darbo santykių situacijų. Tačiau globos įstaigose galima ir darbo santykių alternatyva – savanorių darbas. Ką svarbu žinoti, kad savanorių darbas nebūtų traktuojamas kaip nelegalių darbuotojų?
Kokios darbo laiko ir apmokėjimo sąlygos taikomos darbuotojams, vykdantiems projektinę veiklą? Kas turi būti nurodyta projektinio darbo sutartyje ar susitarime dėl papildomo darbo? Pasitaiko situacijų, kai projektų sąlygos ne visai atitinka Darbo kodekse numatytas garantijas darbuotojams. Kaip išspręsti šiuos nesuderintus klausimus, kad nekiltų darbo ginčas?
2021 m. rudenį buvo pasirašyta 2022 m. Nacionalinė kolektyvinė sutartis, kuria numatyta didinti bazinį atlyginimo dydį ir numatyti papildomas garantijas darbuotojams, bei atnaujinta Socialinių paslaugų šakos kolektyvinė sutartis 2022 metams.
2022-01-01 įsigalioja Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo pakeitimai, kuriais didinami minimalūs pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai, siekiant, kad kvalifikuotų darbuotojų minimalūs pareiginės algos pastoviosios dalies dydžiai būtų didesni už nekvalifikuotų darbuotojų darbo užmokestį. Taip pat 2022-01-01 įsigalioja įsakymo pakeitimai, susiję su pareiginės algos bazinio dydžio didinimu atvejo vadybininkams, socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeimomis bei individualios priežiūros darbuotojams.
2021-09-01 įsigaliojo Sutrumpinto darbo laiko normų ir apmokėjimo tvarkos aprašo pakeitimai, kuriais nustatyta ne ilgesnė kaip 36 valandų darbo laiko norma per savaitę visiems socialinių paslaugų srities darbuotojams. Taip pat šiuo nutarimu nuo 2022-01-01 nustatytos pailgintos atostogos socialinių paslaugų sričių specialistams.
2021-10-06 VMI paskelbė išaiškinimą dėl darbuotojų maitinimo ir pavėžėjimo į darbą išlaidų priskyrimo leidžiamiems atskaitymams paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją šalyje dėl COVID-19 ligos.
2021-12-09 įsigaliojo įsakymo “Dėl draudėjų permokėtų valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir palūkanų grąžinimo draudėjams tvarkos aprašo” pakeitimai, susiję su įmokų įskaitymu.
Nuo 2022-01-01 didės MMA ir MVA dydžiai, kurie turės įtakos tiek darbuotojų atlyginimams, tiek mėnesio NPD bei metinio NPD apskaičiavimui. Taip pat nuo 2022-01-01 įsigalioja GPMĮ pakeitimai, pagal kuriuos taikysime dvi NPD formules, priklausomai nuo darbuotojo atlyginimo.
Kokie pajamų apmokestinimo tarifai ir NPD formulės bus taikomi 2021–2022 m. sandūroje? Ne mažiau aktualus ir atostoginių apskaičiavimas darbuotojams, atostogaujantiems metų sandūroje.
Nuo 2021-10-01 įsigaliojo įsakymas „Dėl metinės gyventojams išmokėtų išmokų, priskiriamų A ir B klasės pajamoms, deklaracijos GPM312 formos, jos priedų GPM312L, GPM312U formų ir jų užpildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“, kuriuo nustatoma, kad metinėje GPM deklaracijoje už 2022 m. jau reikės atskirti darbuotojų pajamas natūra dėl automobilio naudojimo. Kuriais atvejais nelaikoma, kad buvo gautos pajamos natūra, ir kaip teisingai jas apskaičiuoti, kai atsiranda prievolė?
2021-09-04 įsigaliojo įsakymas „Dėl Pavyzdinės pajamų mokesčio deklaracijos GPM311 formos ir jos priedų formų ir jų užpildymo, pateikimo bei tikslinimo taisyklių patvirtinimo“.
VRM yra pateikusi dėl komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių pakeitimo projektą.
2022-05-01 turėtų įsigalioti nutarimo „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ pakeitimai, kuriais numatoma galimybė apskaičiuoti mažesnius dienpinigius, jeigu mažesni konkretūs dydžiai, diferencijuoti pagal objektyvius kriterijus, numatyti kolektyvinėje sutartyje, o kai jos nėra – vietiniame norminiame teisės akte.
Seminaro metu lektorė supažindins ir su 2021-09-09 bei 2021-11-11 ESTT sprendimais, kuriuose išaiškinama dėl budėjimo laiko atribojimo nuo darbo ir poilsio laiko.
Seminaro tikslas – supažindinti su darbo užmokesčio apskaitos tvarkymo globos namuose ypatumais.
1 dalis. Auditorė Jurgita Navikienė (10:00-14:00 val.)
2 dalis. Lektorė Natalja Kobzevienė (14:00-15:45 val.)
Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.
lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 metų veda mokymus ir seminarus apskaitos pagal VSAFAS ir VAS, mokesčių bei finansų valdymo temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Natalja Kobzevienė yra 3 knygų autorė: „Pajamų apskaita pagal VSAFAS“, „Sąnaudų apskaita pagal VSAFAS“ ir „Darbo užmokesčio apskaita, taikant suminę darbo laiko apskaitą“.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-15:45 | Seminaro trukmė | |
09:30-10:00 | Registracija | |
12:00-13:00 | Pietų pertrauka | |
14:30-14:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymo medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna seminaro el. medžiagą. |
Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą
;Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.