Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Darbo teisės praktika buhalteriams: nuo priėmimo iki atleidimo. Naujovės nuo 2022 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
     

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

APIE SEMINARĄ

Darbo santykių ypatumai neduoda ramybės dažnam buhalteriui ar personalo specialistui:

  • ar tikrai teisingai įforminta darbo sutartis;
  • gal negautas reikiamas darbuotojo prašymas ir nesurašytas įsakymas dėl priėmimo, atostogų ar atleidimo;
  • kaip turėtų atrodyti Darbo apmokėjimo sistema;
  • ir galiausiai – netipiniai darbo užmokesčio skaičiavimo atvejai.

Šie ir kiti klausimai tikrai kyla praktikoje ir yra rizikinga kur nors suklysti, nes darbuotojai linkę skųstis Valstybinės darbo inspekcijos Darbo ginčų komisijai.

Šis seminaras skirtas tiek žengiantiems pirmuosius žingsnius buhalterijoje, tiek jau pažengusiems kolegoms – praktiškai nagrinėsime visas darbo santykių stadijas – nuo darbo skelbimo publikavimo iki darbo santykių nutraukimo. Aptarsime būtinus ir perteklinius dokumentus ir galimybę sutaupyti darbo laiko. Taip pat nemažai dėmesio skirsime „įdomesniems“ praktiniams pavyzdžiams – juk dažnoje įmonėje jų tikrai netrūksta. Išsiaiškinsime algoritmą – kaip rasti sprendimą bet kurioje darbo santykių situacijoje.

Verta nepamiršti, kad nuo 2022-01-01 didės MMA ir MVA dydžiai, kurie turės įtakos tiek darbuotojų atlyginimams, tiek mėnesio NPD bei metinio NPD apskaičiavimui, tiek neapmokestinamų GPM dienpinigių vykstant į užsienį dydžiams. Taip pat nuo 2022-01-01 naujai užregistruotame GPMĮ projekte siūloma taikyti net dvi NPD formules, priklausomai nuo darbuotojo atlyginimo.

Kokie pajamų apmokestinimo tarifai ir NPD formulės bus taikomi 2021–2022 m. sandūroje? Kaip tinkamai pakeisti darbo sutartis su darbuotojais dėl didėjančio MMA? Ne mažiau aktualus ir atostoginių apskaičiavimas darbuotojams, atostogaujantiems metų sandūroje.

Taip pat svarbu paminėti, kad:

TEMOS

  1. Darbuotojo priėmimas:
    • reikalavimai darbo skelbimui, konkursinės pareigybės;
    • įdarbinimo dokumentai – nuo CV iki darbo sutarties;
    • supažindinimas su vidaus tvarkomis.
  2. Darbo santykių reglamentai įmonėje/įstaigoje:
    • darbo apmokėjimo sistema;
    • darbo tarybos, profesinės sąjungos vaidmuo darbo santykiuose ir darbdavio interesų derinimas;
    • vidaus tvarkos – aiškumui ir darbo palengvinimui.
  3. Darbo laiko apskaita – nuo režimo pasirinkimo iki žymėjimo darbo laiko apskaitos žiniaraštyje:
    • parinkus tinkamą darbo režimą – galimybė objektyviai prisitaikyti prie įvairių darbo organizavimo formų;
    • nustatyto darbo laiko apskaičiavimas ir koregavimas;
    • nepaisant griežtų reikalavimų darbo laiko apskaitai, įmanomas efektyviausias sprendimas.
  4. Darbo užmokesčio skaičiavimas:
    • valandinis atlyginimas, mėnesinė alga ar vienetinė darbo užmokesčio sistema – galimybė derinti tarpusavyje;
    • priedas, priemoka, premija – kuo panašios šios sudėtinės darbo užmokesčio dalys ir kuo skiriasi;
    • jokių praktinių darbo užmokesčio pavyzdžių teisės aktai nenumato – ar teisingai skaičiuojame algas?
  5. Darbo santykių mokesčiai:
    • gyventojų pajamų mokestis, neapmokestinamasis pajamų dydis;
    • valstybinio ir privalomojo socialinio draudimo įmokos, kaupimas į II pakopos pensijų fondą;
    • pajamų natūra apmokestinimas;
    • deklaravimas – mėnesinės ir metinės deklaracijos ir ataskaitos.
  6. Atostogos, nedarbingumas ir kiti teisėti neatvykimai į darbą:
    • kasmetinės, pailgintos ir papildomos atostogas – trukmė, derinimas, tarpusavyje, „nubraukimas“;
    • tikslinės atostogos – apribojimai ir galimybės;
    • nedarbingumas – darbdavio apmokama dalis, nustatyto darbo laiko perskaičiavimas.
  7. Kompensacijos:
    • komandiruočių dienpinigiai ir kitos išlaidos. Rizika dėl mokesčių prievolės užsienyje, kai komandiruojama pastoviai;
    • kilnojamojo pobūdžio darbo ar susijusio su važinėjimais bei atliekamo kelionėje, darbo lauke kompensacija;
    • kompensacija už darbuotojo asmeninio turto naudojimą darbdavio naudai.
  8. Pajamos natūra:
    • už darbdavio automobilio naudojimą, atvežimą į darbą;
    • suteikus darbuotojui beprocentę paskolą, išnuomojus būstą darbdavio sąskaita;
    • kiti atvejai – darbuotojų vakarėliai, kasdieniai užkandžiai, kelionės.
  9. Išskaitos iš darbo užmokesčio:
    • galimybės ir prievolės;
    • išskaitų dydžiai;
    • kada darbdavys gali išieškoti darbuotojo padarytą žalą.
  10. Darbo santykių nutraukimas:
    • Darbo santykių nutraukimo atvejai ir galimos rizikos;
    • Išeitinės išmokos ir kompensacija už nepanaudotas atostogas.
  11. Algoritmas – sprendimas bet kurioje darbo santykių situacijoje.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10.00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Sertifikatas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.