Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Vaizdo įrašas.

Automobilių pardavėjai vėl VMI akiratyje. Šešėlis nustatomas net pardavimo skelbimuose (vaizdo įrašas)

  • Trukmė: 3 ak. val.
  • Kaina:: 100 €

Your Paragraph Text (3500 X 400 Px) (1)

2024-05-07 DIENOS MOKYMŲ VAIZDO ĮRAŠAS

APIE VAIZDO ĮRAŠĄ

2024 m. VMI vėl nusitaikė į automobilių prekeivius. Mokesčių mokėtojų stebėsena yra aktyvesnė, kaip ir ne vienerius metus prioritetas teikiamas automobilių prekyba ir jų remontu užsiimančioms įmonėms ir asmenims. Tikslas tas pats – sumažinti šešėlį. Tokiam tikslui pasiekti yra naudojama ne viena šiuo metu sukurta mokesčių mokėtojų stebėsenos priemonė. Šiuo metu analizuojami automobilių pardavimo skelbimai ir jau įvykę sandoriai. Mokesčių administratorius analizuoja automobilių pardavimo kainas ir jas lygina su rinkos kainomis bei kainomis, kurios buvo nurodytos pardavimo skelbimuose. Esant neatitikimų – mokesčių mokėtojų gali būti prašoma papildomų duomenų pagrįsti šiuos neatitikimus. Kitas aktualus klausimas – dėl pajamų natūra, kai įmonė parduoda automobilį darbuotojui už mažesnę nei rinkos kainą.

Kaip skelbia VMI – greitu metu beveik 100 įmonių ir 260 gyventojų, dėl kurių automobilių pardavimo kainos realumo jau kilo klausimų, pasieks informaciniai pranešimai, kuriuos gavę tiek fiziniai tiek juridiniai asmenys turėtų įsivertinti įformintą pardavimo kainą, ir jei ji neatitinka realybės – deklaruoti tikrąją transporto priemonių pardavimo kainą.

Kartais kova su šešėliu paliečia ir niekuo dėtas įmones. Taigi, šiame seminare apžvelgsime automobilių prekybos ir remonto paslaugų specifiką – kokie požymiai signalizuoja apie galimo šešėlio buvimą, kaip tinkamai susitvarkyti apskaitą ir apskaičiuoti mokesčius? Kaip bendradarbiauti su mokesčių administratoriaus pareigūnu tyrimo ar patikrinimo metu?

Trumpai paliesime ir finansinių ataskaitų finansinės analizės pagrindinius principus.

Taigi, delsti nebėra kada – pats metas veikti!

Vaizdo įrašo metu sužinosite:

  1. Automobilių pardavimo ar remonto įmonės paveikslas:
    • Kokio dydžio darbuotojų atlyginimai?
    • Koks veiklos pelningumas?
    • Kaip apskaitomos sunaudotos atsarginės detalės?
    • Atsargų likučiai – ar sutampa buhalterinis likutis su faktiniu?
    • Kokios kainos nurodomos automobilių pardavimo dokumentuose?
  2. Ką parodo įmonės finansinių ataskaitų rinkinys – skaidrią veiklą ar šešėlį? Kaip nesudėtingai patiems įvertinti savo įmonės finansinių ataskaitų duomenis.
  3. Nepatikimo mokesčių mokėtojo kriterijai – ar galės būti pritaikyti Jūsų įmonei? Už viską atsakingas vadovas, kol tam tikros pareigos nėra deleguotos darbuotojams.
  4. Neapmokestintų pajamų „ištraukimas iš šešėlio“ – ar „švarus“ Jūsų ir Jūsų įmonės kapitalas? VMI vykdo akcininkų, vadovų ir darbuotojų pajamų kontrolę.
  5. Atsakomybė dėl buhalterinės apskaitos: ar už viską atsakingas vadovas? Turinio viršenybės prieš formą principo taikymas ūkinėms operacijoms.
  6. Išmanioji VMI: kaip ji keičia apskaitos politiką ir įmonės veiklos procesus? Kiek tai kainuoja?

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Programa

3 ak. val. Seminaro trukmė

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.