Vienas esminių Pelno mokesčio įstatymo pakeitimų 2025 m. – nauji reikalavimai, susiję su automobilių CO2 tarša. Nuo šiol buhalteriai turi rinkti duomenis apie automobilių išmetamą CO2 kiekį ir atlikti papildomus skaičiavimus mokestinėje apskaitoje, kurie skiriasi nuo finansinės apskaitos įrašų. Svarbu, kad parduodant po 2025-01-01 įsigytą automobilį, į turto vertės padidėjimo pajamų skaičiavimą bus įtraukiama tik ta įsigijimo kainos dalis, kuri neviršija leidžiamų atskaitymų ribos. Pakeitimai taip pat liečia neatskaitomo PVM apskaitą – leidžiamiems atskaitymams galima priskirti tik tą neatskaitomo PVM dalį, kuri apskaičiuota nuo automobilio įsigijimo kainos, neviršijančios CO2 taršos ribojimų.
2025-01-21 VMI pateikė naują PMĮ 17 str. 2 d. 14 p, 24 str. 2 d. bei 30(2) str. komentarą, susijusį su automobilių CO2 emisija ir leidžiamų atskaitymu priskyrimu, kuriame pateikė įvairias situacijas ir pavyzdžius, kaip atsižvelgiant į naują reglamentavimą, reikėtų patirtas automobilių pirkimo ar nuomos išlaidas priskirti leidžiamiems, neleidžiamiems ir ribojamų dydžių leidžiamiems atskaitymams.
Taip pat reikia nepamiršti, kad mokesčių administratorius atidžiai stebi darbo pajamų apmokestinimą, nes tai sudaro reikšmingą įmonių mokamų mokesčių dalį. Be atlyginimo, darbuotojai dažnu atveju gauna papildomų naudų – tarnybinius automobilius, įvairias dovanas, keliones ar nemokamus pietus. Svarbu atskirti, ar šios papildomos naudos (įskaitant prabangius automobilius, namų biuro įrangą, darbostogas ar išplėstą sveikatos draudimą) yra būtinos darbui atlikti, ar tai tik papildomas darbuotojų skatinimas.
Seminaro metu nagrinėsime:
Kiekvienas seminaro dalyvis, tiek seminaro metu, tiek prieš jį galės auditoriui užduoti jiems aktualius klausimus, kurie bus atsakyti seminaro metu. Taip pat seminare aptarsime ir aktualiausius praktikoje kylančius klausimus susijusius su tarnybinių automobilių naudojimu įmonės veikloje:
Artūras Kapitanovas – auditorius, mokesčių ekspertas, kurio nuomone pasikliauna tiek mokesčius administruojantys pareigūnai, tiek teisėkūros specialistai. Verslo bendruomenė ypač vertina jo gilias įžvalgas, reakcijos greitį ir atvirumą.
Profesinė patirtis:
Profesinė veikla:
Konsultacinė veikla:
Su nepaprastu įžvalgumo, profesionalumo ir patirties deriniu, šis auditorius neabejotinai yra vienas ryškiausių savo srities žinovų, kuris ne tik supranta mokesčių subtilybes, bet ir sugeba jas perteikti kitiems, keičiant suvokimą apie mokesčius.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
09:00-12:15 | Seminaro trukmė | |
8:30-09:00 | Registracija | |
10:30-10:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. pažymėjimą. | |
Mokymo medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.