Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą
;Domina mokymai didesnei dalyvių grupei? Susisiekite ilma.macaitiene@countline.lt arba telefonu +370 5 205 3292
PVM įstatymo nuostatos numato atvejus, kai įsigydamas prekes ir/ar paslaugas PVM apskaičiuoti ir deklaruoti/sumokėti turi pirkėjas.
Šiuo metu atvirkštinio PVM mechanizmas taikomas statybos darbams, mobiliesiems telefonams, planšetėms, nešiojamiesiems kompiuteriams, bei juodųjų ir spalvotųjų metalų atliekoms ir laužui. Svarbu nepamiršti, kad įmonė, PVM mokėtoja, įsigijusi minėtų prekių ar paslaugų privalo išskaityti ir sumokėti PVM į biudžetą ir deklaruoti PVM, taikant PVMĮ 96 str. nuostatas.
Atkreiptinas dėmesys, kad VMI 2023 m. birželio mėn. atnaujino PVMĮ 96 str. komentarą, kuriame išskyrė atvirkštinio PVM taikymo laikotarpius ir kokioms prekėms/ paslaugoms taikomi minėto straipsnio reikalavimai.
Vykdant sandorius su užsienio tiekėjais, tam tikrais atvejais, įmonėms kyla pareiga „atvirkštiniu“ būdu apskaičiuoti ir sumokėti PVM (angl. „reverse charge”) pagal PVMĮ 95 str. nuostatas. Tam tikrų sandorių atžvilgiu pirkėjo pareiga „atvirkštiniu“ būdu apskaičiuoti ir sumokėti PVM yra siejama su tuo, ar pirkėjas turi PVM mokėtojo kodą, tačiau tam tikrais atvejais tai nėra svarbu ir net neįregistruotas PVM mokėtoju asmuo turi pats deklaruoti įsigyjamų prekių ar paslaugų PVM pagal PVMĮ 95 str. nuostatas.
VMI yra parengusi PVMĮ 80 str. komentaro projektą, kuriame išaiškino dėl PVM sąskaitos-faktūros rekvizitų, pateikė pavyzdžius, kuomet „Atvirkštinis apmokestinimas“ PVM sąskaitoje faktūroje nurodomas, kai pagal PVM įstatymo nuostatas prievolė apskaičiuoti PVM atsiranda pirkėjui ir/arba prekių tiekimo (paslaugų teikimo) vieta yra ne šalies teritorija, taip pat paminėtos naujos ES direktyvos bei aktuali ESTT praktika.
2023-05-01 įsigaliojo PVMĮ pakeitimai, kuriais padvigubintos baudos už PVM mokėjimo tvarkos nesilaikymą. Kokios mokestinės rizikos gali kilti dėl netinkamo įsigyjamų prekių/paslaugų sandorio deklaravimo?
Seminaro metu:
Teisės mokslų magistrė. UAB „KJ & Associates“ vadovė. Mokesčių teisės srityje Karolina dirba nuo 2002 m.; jos specializacija – netiesioginių mokesčių klausimai. Karolina dirbo mokesčių patarėja „Deloitte Lietuva“ ir Netiesioginių mokesčių skyriaus vedėja Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos. Savo kvalifikaciją Karolina kėlė stažuodamasi Olandijos ir Švedijos mokesčių inspekcijose. Ji taip pat buvo įvairių Europos Komisijos suformuotų darbo grupių sudėtingiems tarptautiniams klausimams spręsti narė.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-13:15 | Seminaro trukmė | |
9:30-10:00 | Nuotolinė registracija | |
11:30-11:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą. | |
Mokymo medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna seminaro el. medžiagą. |
Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą
;Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.