Tomas Staniulis
Publikuota: 2024-02-15
2024 m. sausį paskelbta Tarptautinio valiutos fondo ataskaita „Dirbtinis intelektas (DI) ir darbo ateitis“ be pagražinimų įvertinto tai, kas mūsų laukia ateityje. Apie 40 proc. pasaulio darbo vietų jau dabar patiria DI keliamas rizikas, o išsivysčiusiose šalyse šis skaičius siekia net 60 proc. Ką tai reiškia? Tai, kad dirbti su DI turės išmokti 6 iš 10 darbuotojų. Kitos perspektyvos nėra.
Kita vertus, DI yra kaip tas dviašmenis kalavijas, kurio viena pusė grasina skaudžiai pjauti, o kita – vilioja neatvertomis galimybėmis. Čia kaip DI pagrįstas didysis kalbos modelis „ChatGPT“, kuris pirmą kartą parodė, kad informaciją galima pateikti ir analizuoti visiškai kitaip, nei ligi šiol mokė „Google“. Taigi, kol pažangios ekonomikos nagrinėja sudėtingą DI kraštovaizdį, algoritmų įtaką darbo rinkai, demografijai ir klimato kaitai, išnaudokime jo galimybes jau šiandien.
„ChatGPT“: 9 galimybės verslui
Trumpai tariant, jei Jūsų komanda dar nedirba su „ChatGPT“, gali būti, kad prarandate pagreitį konkurencinėje kovoje. Todėl pasidalinsiu 9 patarimais ir galimybėmis verslui, apie kurias greičiausiai dar nepagalvojote. Toliau pateikiama 18 komandų (angl. promts), kurias įvedę į „ChatGPT“ langą, neabejotinai gausite naujų idėjų ir įžvalgų.
1. Vadovavimas ir lyderystė. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje efektyvus vadovavimas tampa vis svarbesnis. Lyderiai turi ne tik motyvuoti ir nukreipti tikslo link, tačiau būti jautrūs, empatiški bei sąžiningi. O tinkamos komandos „ChatGPT“ gali padėti susirasti puikų asmeninį mentorių vadovavimo klausimais:
2. Verslo strategija. Duomenimis pagrįsta rinkos analizė yra būtina, jei norime priimti strategiškai pagrįstus sprendimus, o „ChatGPT“ yra nepamainomas įrankis analizei atlikti. Taigi, apsibrėžkime tikslus, lūkesčius ir poreikius, o nemenką dalį darbų už mus gali atlikti DI:
3. Žmogiškieji ištekliai. Bene reikšmingiausi žmogiškųjų išteklių valdymo įrankiai šiandien susiję su darbuotojų atrankos ir samdos procesais, taip pat ir organizacijos kultūros ugdymu. Pasirodo, kad „ChatGPT“ gali puikiai asistuoti atnaujinant procesus ir kuriant kitus vidinius dokumentus:
4. Rinkodara ir pardavimai. Klientų segmentacija, klientų profiliai, klientų įpročiai ir pomėgiai – duomenys, kuriuos galite suvesti į „ChatGPT“ ir susikurti klientų aptarnavimo kokybės valdymo sistemą. Kai kas teigia, kad DI jau dabar pajėgus atlikti iki 40 proc. kūrybinių užduočių, tad išbandykite:
5. Finansai. Patarimai finansų klausimais verslui dažnai yra lemiami, todėl turėti šalia savęs patikimą konsultantą, kuris vertina duomenis objektyviai, visuomet naudinga. Vis dėlto, nepaisant to, kad „ChatGPT“ gali labai daug, patartina neatskleisti visų finansinių duomenų sistemai, o naudotis patarimų funkcijomis:
6. Teisė ir reguliavimas. Kai kam atrodo, kad verslo reguliavimas yra nūdienos pasaulio rykštė, tačiau tai tik komponentas, kuris padeda užtikrinti veiklos skaidrumą ir etiką. Kita vertus, teisininko darbo valandos kainuoja brangiai, o čia DI jau pirmauja:
7. Klientų aptarnavimas. Nuo to, kaip sugebame valdyti klientų atsiliepimus, skundus ir neigiamas patirtis, dažnai priklauso, ar mūsų verslo reputacija generuos pelną ateityje. Savo ruožtu „ChatGPT“ gali padėti ne tik analizuoti ir vertinti klientų nuomonę ar rašyti atsiliepimus, bet ir teikti patarimus, kaip tai daryti efektyviau:
8. Inovacijos ir technologijos. Darbo procesų automatizavimas ir inovacijų kultūros ugdymas šiuolaikinei organizacijai yra tarsi nenutrūkstamas gyvasties šaltinis, tačiau tai išnaudoti pavyksta toli gražu ne visiems. Pasidomėkime, ką šiuo atveju patartų „ChatGPT“: