Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Automobilių prekyba ir remonto paslaugos: mokesčių ir apskaitos aktualijos

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
     

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Vyriausybė planuoja vėl aktyviai mažinti šešėlį. Šį kartą planas labai ambicingas – šešėlį sumažinti nuo 25 iki 10 procentų nuo BVP. Tokiam tikslui pasiekti bus naudojama ne viena šiuo metu sukurta mokesčių mokėtojų stebėsenos priemonė. Bus ir naujų,  kurios tikrai bus efektyvios. Mokesčių administratorius įsidiegs duomenų analizės sistemą, kuri leis analizuoti automobilių pardavimo kainas ir jas palyginti su rinkos kainomis. Esant neatitikimų – mokesčių mokėtojų bus prašoma papildomų duomenų pagrįsti šiuos neatitikimus. Taigi, mokesčių mokėtojų stebėsena bus dar aktyvesnė, kaip ir ne vienerius metus prioritetas teikiamas automobilių prekyba ir jų remontu užsiimančioms įmonėms ir asmenims.

Kartais kova su šešėliu paliečia ir niekuo dėtas įmones. Taigi, šiame seminare apžvelgsime automobilių prekybos ir remonto paslaugų specifiką – kokie požymiai signalizuoja apie galimo šešėlio buvimą, kaip tinkamai susitvarkyti apskaitą ir apskaičiuoti mokesčius? Kaip bendradarbiauti su mokesčių administratoriaus pareigūnu tyrimo ar patikrinimo metu?

VMI duomenimis, 2020 metais apie 15,6 tūkst. asmenų (2019-aisiais – apie 10,5 tūkst. asmenų), kurie turėjo įsigiję verslo liudijimą, registravę individualią veiklą pagal pažymą ir įmonių, nurodžiusių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklą kaip pagrindinę, deklaravo gavę iš šios veiklos pajamų. Aplinkos apsaugos agentūra skelbia, kad šių metų rugsėjo viduryje GPAIS buvo registravęsi 2 383 juridiniai ir fiziniai asmenys, vykdę automobilių techninės priežiūros ir remonto veiklą ir tvarkę atliekas. Atotrūkis tarp vykdančių serviso veiklą ir tvarkančių atliekų sudaro net 6,5 karto.

Lektorė seminaro metu pasidalins LVAT 2021-06-09 nutarties išaiškinimais dėl tarpininkaujančio asmens įsigyjant automobilius ir už juos gauto avanso pripažinimo jo pajamomis.

Analizuosime balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitos eilutes vadovui ir finansininkui suprantama kalba ir pasitelksime net finansinės analizės rodiklius, kuriuos naudoja ir mokesčių administratorius. Apžvelgsime pelno mokesčio deklaracijos ypatumus ir galimybę ją tikslinti bei naują reglamentavimą:

Temos

  1. Nepatikimo mokesčių mokėtojo kriterijai – ar galės būti pritaikyti Jūsų įmonei? Už viską atsakingas vadovas, kol tam tikros pareigos nėra deleguotos darbuotojams.
  2. Neapmokestintų pajamų „ištraukimas iš šešėlio“ – ar „švarus“ Jūsų ir Jūsų įmonės kapitalas? VMI vykdo akcininkų, vadovų ir darbuotojų pajamų kontrolę.
  3. Atsakomybė dėl buhalterinės apskaitos: ar už viską atsakingas vadovas? Turinio viršenybės prieš formą principo taikymas ūkinėms operacijoms.
  4. Automobilių pardavimo ar remonto įmonės paveikslas:
    • Kokio dydžio darbuotojų atlyginimai?
    • Koks veiklos pelningumas?
    • Kaip apskaitomos sunaudotos atsarginės detalės?
    • Atsargų likučiai – ar sutampa buhalterinis likutis su faktiniu?
    • Kokios kainos nurodomos automobilių pardavimo dokumentuose?
  5. GPAIS reikalavimai: privalomumas vesti atliekų apskaitą.
  6. Išmanioji VMI: kaip ji keičia apskaitos politiką ir įmonės veiklos procesus? Kiek tai kainuoja?
  7. Finansinė apskaita: nuo pirminių dokumentų iki finansinių ataskaitų.
  8. Finansinės apskaitos paprastumas ir skaidrumas – teisingi mokesčiai.
  9. Pelno (nuostolių) ataskaitos sudarymo principai. Kokios grėsmės dėl nepakankamo veiklos pelningumo?
  10. Kokie rodikliai signalizuoja apie veiklos šešėlį?
  11. Balanso sudarymo ypatumai ir pavyzdžiai. Vadovo atsakomybė pagal Akcinių bendrovių įstatymą dėl nuosavo kapitalo. Balanso eilučių analizė ir išvados.
  12. Probleminių klausimų sprendimo būdai:
    • Dėl grynųjų pinigų apskaitos;
    • Dėl atsargų sunaudojimo;
    • Dėl darbo užmokesčio.
  13. Audito prievolė.
  14. Finansinės analizės rodikliai, padedantys įvertinti finansines ataskaitas.
  15. Kūrybinės apskaitos aspektai.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

09:00-13:30 Seminaro trukmė
8:30-09:00 Nuotolinė registracija
11:00-11:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.