Countline Law Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Darbuotojų komandiravimas į užsienį: teisiniai ir apmokestinimo aspektai

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 7 ak. val.
      Kaina: 140€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Dėl darbuotojų komandiravimo kyla ne tik daug klausimų, bet ir ginčų tiek mokestine, tiek teisine prasme. Norint išvengti ginčų bei darbdaviui kylančios administracinės atsakomybės, būtina žinoti ir įsigilinti į visus teisinius ir apmokestinimo ypatumus. VDI duomenimis 2024 m. I-ąjį pusmetį darbo ginčų komisijai pateiktuose prašymuose absoliuti dauguma keliamų reikalavimų buvo dėl darbo užmokesčio ir kitų išmokų apmokėjimo.

Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.

Nagrinėsime ES komandiravimo direktyvos (ES) 2018/957 nuostatas. Ypatingai kokią informaciją ir kokia tvarka ji turi būti pateikta darbuotojui, kuris komandiruojamas į ilgiau nei 28 dienas trunkančią komandiruotę.

Kada komandiruotas darbuotojas gali tapti konkrečios valstybės rezidentu (ES / EEE) ir jo gaunamos pajamos apmokestinamos pajamų mokesčiu komandiruojamoje užsienio valstybėje? Kada taikomos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutarties nuostatos? Kokiais atvejais galimas ne tik darbo užmokesčio, bet ir dienpinigių apmokestinimas, jeigu tokį apmokestinimą nustato tos šalies teisės aktai?

Taip pat darbdaviai turėtų nepamiršti, kad norėdami įrodyti, jog jų komandiruojami darbuotojai yra draudžiami socialiniu draudimu Lietuvoje, ir jo mokėti užsienyje neprivalo – turi gauti A1 formą. Kokios šios formos gavimo sąlygos ir atvejai?

Pasitaiko atvejų, kai darbuotojas per vieną dieną apsilanko keliose užsienio valstybėse. Kaip turėtų būti apskaičiuojami dienpinigiai tokiam darbuotojui pagal PMĮ 21 straipsnį? Kokios išimtys taikomos, kai į kitą valstybę patenkama dėl jungiamojo skrydžio ar atvykstama tranzitu kita transporto priemone?

Be kita ko, Darbo kodekse yra numatyta galimybė mažinti dienpinigius iki 50 proc. Vyriausybės nustatytų dydžių. Mažesni dienpinigių dydžiai turi būti nustatyti kolektyvinėje sutartyje arba įmonės vietiniame norminiame teisės akte. Į ką reikia atsižvelgti, norint sumažinti dienpinigius, ir kokie objektyvus kriterijai yra tinkami?

Seminare sužinosite

  • Ar tinkamai apskaičiuojate ir taikote išlaidas pagal Vyriausybės nutarimą dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo?
  • Ar darbdaviui suteikta galimybė mažinti nustatyto dydžio dienpinigius? Ar galimas darbuotojo ir darbdavio susitarimas dėl dienpinigių mažinimo?
  • Ar darbuotojui vykstant dirbti į užsienį vis dar būtinas komandiruotės įsakymas?
  • Ar darbuotojas turi teisę atsisakyti vykti į komandiruotę, jei jam neišmokėtas avansas? Kokio dydžio avansas turi būti mokamas?
  • Kokio dydžio dienpinigius mokėti, kai darbuotojas vyksta per kelias užsienio šalis?
  • Kaip įforminti darbo sutartį, kad darbuotojams netektų užsienyje mokėti mokesčių?
  • Kada komandiruotė jau nebelaikoma komandiruote ir tenka apmokestinti išmokėtus dienpinigius?
  • Kokios komandiruotės išlaidos priskiriamos leidžiamiems atskaitymams, apskaičiuojant pelno mokestį?
  • Kada reikia susigrąžinti užsienyje sumokėtą PVM?
  • Kada taikomos DK 107 str. 4 d. ir kada DK 144 str. nuostatos?

Temos

1 dalis. Auditorė Jurgita Navikienė (09:00 – 12:15 val.)

  1. Darbuotojų, kurie vyksta į užsienio komandiruotes, darbo sutarties ypatumai.
  2. Rizika dėl darbo vietos įforminimo, kada darbuotojas tampa mokesčių mokėtoju užsienyje.
  3. Dienpinigiai. Darbuotojų darbo užmokesčio dydžio ir MMA įtaka dienpinigių apmokestinimui.
  4. Kada tarnybinė komandiruotė nebelaikoma komandiruote ir dėl to tenka apmokestinti išmokėtus dienpinigius?
  5. Dokumentai, pagrindžiantys komandiruočių išlaidas.
  6. Garantijos komandiruotės metu. Komandiruočių išlaidos:
    • Kelionės išlaidos;
    • Gyvenamojo ploto išlaidos;
    • Išvykimo dokumentų tvarkymo, draudimo išlaidos;
    • Valiutos keitimo išlaidos;
    • Kitos komandiruočių metu patirtos išlaidos.
  7. Avanso apyskaitos. Kelionės lapai.
  8. Komandiruočių išlaidų registravimas buhalterinėje apskaitoje.
  9. Komandiruočių sąnaudų priskyrimas ribojamų dydžių leidžiamiems atskaitymams.
  10. Dažniausiai daromų klaidų apmokestinant komandiruočių sąnaudas analizė ir rekomendacijos, kaip jų išvengti.
  11. A1 forma:
    • Taikytinos teisės nustatymas.
    • A1 pažymėjimų išdavimas siunčiamiems darbuotojams (atitikties reikalavimai).
    • Prašymų dėl A1 pažymėjimų išdavimo pateikimas ir A1 pažymų išdavimo procedūra.
    • A1 pažymėjimų grąžinimas.

1 dalis. Advokatas Mantas Mikalopas (13.00 – 15:00 val.)

  1. Teisiniai klausimai, susiję su darbuotojų darbu užsienyje.
  2. Darbo sutarčiai taikytinos teisės pasirinkimas.
  3. Komandiruotės:
    • ES komandiravimo direktyva;
    • Darbuotojų komandiravimo tvarka;
    • Komandiruojamų darbuotojų darbo sąlygos;
    • Kada darbuotojo atsisakymas vykti į komandiruotę bus laikomas teisėtu?;
    • Garantijos komandiruojamiems darbuotojams;
    • Darbo užmokestis ir dienpinigiai;
    • Teismų praktika ir aktualios praktinės įžvalgos.
  4. Darbo tvarka ir turtinė komandiruotų darbuotojų atsakomybė.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Mantas Mikalopas

Advokatas Mantas Mikalopas yra advokatų profesinės bendrijos WIDEN Legal partneris, ginčų sprendimo praktikos vadovas ir gerai žinomas darbo teisės specialistas. Pagrindinės advokato praktikos sritys: atstovavimas teisminiuose ginčuose, darbo, įmonių, sutarčių teisė, civilinės atsakomybės taikymas.

Turėdamas ilgametę sėkmingą ginčų sprendimo praktiką Mantas Mikalopas yra vertinamas kaip geras advokatas darbo ginčuose atstovaujant klientus tiek darbo ginčų komisijose, tiek teismuose.

Advokatas rinkoje pripažįstamas kaip puikus darbo teisės specialistas ir jau daug metų yra reitinguojamas tarptautiniuose teisės žinynuose. Mantas Mikalopas yra vienas iš naujojo Darbo kodekso komentaro autorių.

Advokatas aktyviai savo žiniomis ir patirtimi dalinasi žiniasklaidoje, veda daugybę vidinių ir išorinių mokymų bei skaito pranešimus įvairiose konferencijose. Be kita ko, Mantas Mikalopas dėsto ISM Vadybos ir ekonomikos universitete.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

09:00-15:00 Seminaro trukmė
08:30-09:00 Registracija
10:30-10.45 Pertrauka
12:15-13:00 Pietų pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.