Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi paslaugų teikėjai turi taikyti galutinės pirkinių krepšelio sumos, vartotojo sumokamos grynaisiais pinigais, apvalinimą, kaip nustatyta naujame atsiskaitymų grynaisiais pinigais sumų apvalinimo įstatyme bei jį lydinčiuose teisės aktuose (FAĮ, ANK).
Kartu su juo keičiamas ir PVMĮ, kurio 15 str. papildomas nauja 24 dalimi. Įtraukta nauja nuostata, kad kai galutinė už vienu metu įsigyjamas prekes ar paslaugas sumokėta suma apvalinama pagal Atsiskaitymų grynaisiais pinigais įstatymą, prekių ar paslaugų apmokestinamąja verte laikoma vertė prieš apvalinimą, neįskaičiuojant PVM. Taip pat VMI pateikė ir atnaujintą PVMĮ 15 str. 24 d. komentarą, kuriame yra pateikti praktiniai pavyzdžiai dėl apvalinimo atspindėjimo tiek finansinėje, tiek mokestinėje apskaitoje.
Atsižvelgiant į naują apvalinimo tvarką, nuo 2025-05-01 įsigalios ir pakeistos taisyklės „Dėl Atsiskaitymų už prekes ir paslaugas duomenų fiksavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Taip pat AVNT paskelbė ir gaires, dėl sumų apvalinimo apskaitos ir pateikimo finansinėse ataskaitose rekomendacijų, todėl seminare aptarsime, į ką reikėtų atkreipti dėmesį bei kaip šias naujoves pritaikyti praktikoje?
Ypač svarbu, kad nuo 2025 m. gegužės 1 d. įsigalios VMI viršininko įsakymo pakeitimai, keičiantys pinigų priėmimo ir išmokėjimo kvitų naudojimo, išrašymo ir apskaitos taisykles. Pagal naująją tvarką kvituose privaloma nurodyti ne tik bendrą mokėtiną sumą už prekes ar paslaugas, bet ir apvalinimo sumą – skirtumą tarp mokėtinos sumos prieš apvalinimą ir sumos po apvalinimo. Reikšmingas pokytis yra ir tas, kad VMI nusprendė atsisakyti standartinių kvitų formų. Papildomai įtrauktas reikalavimas, kad ūkio subjektai, kaip duomenų valdytojai, privalo tvarkyti kvituose nurodytus asmens duomenis pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR).
Aktualu ir tai, kad nuo 2025-05-01 įsigalioja Finansų ministro įsakymas dėl Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemos steigimo, valdymo ir naudojimo pakeitimo.
Seminaro metu lektorės pateiks atsakymus į aktualiausius klausimus ir pristatys naujausius teisės aktų pakeitimus.
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 metų veda mokymus ir seminarus apskaitos pagal VSAFAS ir VAS, mokesčių bei finansų valdymo temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Natalja Kobzevienė yra 3 knygų autorė: „Pajamų apskaita pagal VSAFAS“, „Sąnaudų apskaita pagal VSAFAS“ ir „Darbo užmokesčio apskaita, taikant suminę darbo laiko apskaitą“.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
09:00-10:30 | Seminaro trukmė | |
08:30-09:00 | Registracija |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.