Šiuo metu galiojantys PVM taikymo ypatumai, nepaisant jau nusistovėjusios tvarkos, kelia tam tikrų neaiškumų. Seminaro metu ne tik supažindinsime su aktualiausiais PVM pakeitimais, bet ir praktiniais pavyzdžiais bus iliustruoti aptariami klausimai – nuo PVM objekto iki mišrios veiklos apmokestinimo taikymo niuansų.
2025 m. turėtų įsigalioti Smulkaus verslo schema (SVS), kuri iš esmės reikš tai, kad asmenys neviršiję 55 000 Eur ribos neprivalo mokėti PVM nuo parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų Lietuvoje. SVS schema bus galima pasinaudoti ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES valstybėse pagal tose valstybėse taikomas ribas, tad smulkiam verslui atsiras daugiau galimybių prekybai kitose ES valstybėse. Visgi, naujos taisyklės gana sudėtingos ir jas suprasti nėra paprasta, todėl tai gali lemti tiek ir klaidas, tiek ir tam tikrų galimybių praradimą.
Siekdama padėti mokesčių mokėtojams geriau suprasti šiuos sudėtingus klausimus ir pasiruošti artėjantiems pokyčiams, VMI nuolat atnaujina komentarus. Naujausiai VMI parengti ir atnaujinti komentarai PVMĮ srityje:
Taip pat 2024-11-05 Europos Taryba patvirtino ViDA direktyvos gaires, kurios perkels ES pridėtinės vertės mokesčio (PVM) taisykles į skaitmeninį amžių. Planuojama iš esmės reformuoti PVM administravimą ES jau nuo 2025 metų. Pakeitimai apima 3 esmines sritis: skaitmenines ataskaitas, skaitmeninių platformų reguliavimą ir vieno langelio sistemą. Ši reforma palies daugelį verslų, todėl jau pats laikas domėtis ateinančiais pokyčiais ir planuoti prisitaikymą prie jų, ypač vykdant veiklą užsienyje.
Svarbu paminėti ir tai, kad yra startavęs ir naujas VMI procesas – pilotinis PVM deklaracijų vertinimas realiu laiku, kurio metu atliekamas operatyvus deklaracijų ir i.SAF duomenų palyginimas, suteikiant mokesčių mokėtojams galimybę greitai ištaisyti nustatytus neatitikimus.
Taip pat 2025 m. turėtų įsigalioti naujas Atsiskaitymų grynaisiais pinigais apvalinimo įstatymas, kartu su juo keičiamas ir PVMĮ, kurio 15 str. papildomas nauja 24 dalimi. Įtraukta nauja nuostata, kad kai galutinė už vienu metu įsigyjamas prekes ar paslaugas sumokėta suma apvalinama pagal Atsiskaitymų grynaisiais pinigais įstatymą, prekių ar paslaugų apmokestinamąja verte laikoma vertė prieš apvalinimą, neįskaičiuojant PVM.
Seminaro metu ne tik bus išsamiai aptartos visos šios naujovės ir atsakyta į Jums rūpimus klausimus.
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-14:30 | Seminaro trukmė | |
9:30-10:00 | Registracija | |
12:00-12:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymo medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. | |
MaitinimA Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.