Straipsnio autorius: Mindaugas Mažeika

DI naujienos be streso: kaip išlikti informuotam ir nepaskęsti triukšme

Dirbtinis intelektas (DI) vystosi žaibišku greičiu, o kartu su juo auga ir informacijos kiekis apie jį. Kasdien internete pasirodo vis naujų patobulinimų ir atnaujinimų, kurie daugelį mūsų tiesiog pribloškia. Tiek pavieniai asmenys, tiek įmonės nuolat skaito socialinius tinklus, tinklaraščius ir naujienų straipsnius, bandydami sekti naujienas. Šis nesibaigiantis ciklas primena Sizifo mitą, kai herojus amžinai rideno akmenį į kalną. Kaip galime tai palengvinti?

 

DI informacijos pertekliaus valdymas. Su DI susijusios informacijos kiekis yra didžiulis. Kasdien atsiranda naujų straipsnių, mokslinių darbų, tinklaraščių įrašų ir socialinių tinklų naujienų. Verslas jaučia didžiulį spaudimą, nes bijo, kad praleisti novatoriški pokyčiai gali reikšti atsilikimą nuo konkurentų. Pastangos nuolat sekti DI naujienas gali būti varginančios ir nesibaigiančios. Ši informacijos pertekliaus problema labai apsunkina esminių įžvalgų išgryninimą.

 

Pasinaudokime įžvalgomis, kuriomis dalijasi DI srities lyderiai. Jeremiah Owyangas, rizikos kapitalo investuotojas „Blitzscaling Ventures“, prognozuoja: „Kitas milijardo dolerių vertės startuolis turės tik tris darbuotojus.“ Panašiai teigia ir Samas Altmanas, „OpenAI“ generalinis direktorius: „Netrukus matysime dešimties darbuotojų įmones su milijardo dolerių vertinimais. Mano nedideliame grupiniame pokalbyje su draugais, kurie yra technologijų įmonių vadovai, vyksta lažybos dėl pirmųjų metų, per kuriuos atsiras vieno žmogaus milijardinė įmonė. Kas būtų neįsivaizduojama be dirbtinio intelekto, o dabar įvyks.“

Kai pagrindiniai savo srities ekspertai sutaria dėl idėjos automatizuoti kuo daugiau įprastų darbų, verta į tai atkreipti dėmesį.

Nuo „Lean Startup“ iki „AI-Powered Startup“. Tradicinių startuolių tikslas – mažinti švaistymą ir optimizuoti pastangas. Tai vadinama „Lean Startup“ metodologija. Tačiau dirbtinis intelektas leidžia šį principą perkelti į dar neregėtą lygmenį. Įsivaizduokite „vieno žmogaus milijardinę įmonę“, kuriai vadovauja vienas vizionierius, o dirbtinio intelekto agentai atlieka visas veiklos užduotis. Tokia skaitmeninė transformacija gali padėti įmonėms smarkiai aplenkti konkurentus ir sukurti naują efektyvumo ir inovacijų standartą.

Kas yra dirbtinio intelekto agentai? DI agentai – tai dirbtinio intelekto užduočių valdymo sistemos, naudojančios „Python“, „OpenAI“ ir „Pinecone“. Šie agentai suteikia GPT (ar kitiems kalbos modeliams) galimybes, panašias į rankas ir kojas, o ne tik kalbančią burną. Jie gali savarankiškai atlikti užduotis, valdyti procesus ir sąveikauti su kitomis sistemomis, veiksmingai perimdami daugelį vaidmenų, kuriuos tradiciškai atlieka žmonės.

Kalbant paprasčiau, DI agentai ne tik atsako į užklausas, bet ir iš tikrųjų atlieka veiksmus. Pavyzdžiui, DI agentas gali tvarkyti jūsų el. paštą, planuoti susitikimus ir net analizuoti duomenis, kad galėtų pateikti naudingų rekomendacijų. Jie išplečia dirbtinio intelekto funkcionalumą ir neapsiriboja vien pokalbiais, todėl yra neįkainojamas šiuolaikinių įmonių turtas.

Vaidmenys itin efektyviai veikiančioje 3 asmenų įmonėje. Įdiegus DI agentus galima sukurti itin efektyvią komandos struktūrą.

Štai kaip tai atrodo:

  • CEO:
    • Vizija, strategija ir augimas;
    • Viešoji rinkodara;
    • Dalyvavimas inžinerijoje ir programavime;
    • DI agentai tvarko daugelį rinkodaros ir pardavimo procesų.
  • Produkto vadovas:
    • Bendradarbiauja su klientais ir komanda;
    • Vadovauja kūrimui ir pristatymui;
    • Tobulina ir iteruoja produktą naudodamasis DI.
  • Operacijų vadovas:
    • Valdo rinkodaros automatizavimą, finansus, tiekimo grandinę ir teisės klausimus;
    • Prižiūri visos įmonės DI agentus ir užtikrina sklandų veikimą.

Tokia minimalistinė, tačiau galinga komandos struktūra netrukus gali tapti norma. Vaidmenys aiškiai apibrėžti, tačiau DI agentai išplečia žmogaus galimybes, tad komanda tampa itin veiksminga.

 

Vertingos DI informacijos paieška. Esant informacijos pertekliui kaip nepaskęsti triukšme ir gauti naujausią informaciją? Štai keletas strategijų, kurias verta apsvarstyti:

  • Sekite antraštes:
    • Sutelkite dėmesį į žinias iš didžiųjų įmonių, tokių kaip Futurepedia.
  • Prisijunkite prie bendruomenių grupių:
  • Pasinaudokite kuruojamais šaltiniais:
    • Daugelis platformų atrenka DI naujienas, pabrėždamos tik svarbiausius procesus. Tokie kuruojami šaltiniai veikia kaip filtrai, padedantys gauti aktualiausią informaciją be triukšmo.
  • Nustatykite pranešimus ir RSS srautus:
    • Pasinaudokite tokiais įrankiais kaip Google Alerts ir RSS srautais, kad galėtumėte sekti specifines DI temas, kurios jus domina. Šie įrankiai padės gauti suasmenintus atnaujinimus ir išvengti nereikalingos informacijos.
  • Dalyvaukite internetiniuose seminaruose ir konferencijose:
    • Stebėkite internetinius seminarus ir konferencijas, kurias organizuoja gerai žinomi ekspertai. Juose galite gauti gilesnių įžvalgų ir struktūruotos informacijos apie naujausias DI tendencijas. Dažnai šiuose renginiuose svarbiausi procesai yra apžvelgiami, suteikiant galimybę tiesiogiai bendrauti su ekspertais.

Šios strategijos padės išvengti triukšmo ir susitelkti į tai, kas iš tiesų svarbu.

Ilgalaikis mąstymas. Norint šiandien priimti pagrįstus sprendimus, labai svarbu suprasti dabartinių dirbtinio intelekto sistemų stipriąsias ir silpnąsias puses ir stebėti ateities pokyčius. Inovacijų diegimas siekiant „vieno žmogaus milijardinės įmonės“ vizijos yra pavyzdys, kas įmanoma, kai dirbtinis intelektas veiksmingai panaudojamas versle.

Sekdamos kuruojamus šaltinius ir įsiklausydamos į DI ekspertų patarimus, įmonės gali išlikti informuotos, priimti išmintingesnius sprendimus ir nepaskęsti informacijos pertekliuje. Čia pateiktos strategijos – tai gairės, kaip orientuotis sudėtingame dirbtinio intelekto naujienų pasaulyje, užtikrinant, kad sutelksite dėmesį į tai, kas iš tiesų svarbu.

Išlikite informuoti apie DI naujienas be informacijos pertekliaus jausmo. Sekite svarbiausius šaltinius ir išmaniąsias strategijas.