Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Sveikatos priežiūros įstaigų darbo užmokesčio apskaičiavimas 2024-2025 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 120€

Laikas ir vieta

2024-11-26,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
Sveikatos priežiūros įstaigų darbo užmokesčio apskaičiavimas 2024-2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
120

Apie seminarą

Sveikatos priežiūros įstaigos ypatingos dėl keleto priežasčių – pavaldumo ir darbo santykių specifikos bei jų reguliavimo nuolatinių pokyčių. Darbo užmokesčio sistemos sudarymas ir taikymas sveikatos įstaigose yra sudėtingas procesas, apimantis daug skirtingų darbo užmokesčio sudedamųjų dalių.

Todėl vien atsirinkti Jūsų įstaigai aktualius teisės aktus – reikalauja daug žinių. Seminaro metu bus pateikta informacija, kaip atsirinkti, kokie darbo santykius reglamentuojantys teisės aktai yra aktualūs Jūsų įstaigai. Ir, susiaurėjus paieškos laukui, gilinsimės į praktines situacijas – darbo apmokėjimo sistemos nustatymą ir keitimą, skirtingus darbo laiko režimus ir jų specifiką, darbo apmokėjimą už viršvalandžius, budėjimą bei darbą naktį, švenčių ir poilsio dienomis, lokalių įstaigos tvarkų privalomumą ir kitas darbo užmokesčio skaičiavimo aktualijas, atsižvelgiant ne tik į galiojančias teisės aktų nuostatas, bet ir planuojamas įsigalioti.

Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos tiek darbuotojų atlyginimams, tiek mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.

Taip pat, 2024-10-16 FINMIN užregistravo GPMĮ projektą dėl NPD ir MNPD formulių keitimo, kuriame keičiama metinė ir mėnesinė NPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus. Projekte nėra numatyta keisti fiksuoto NPD, taikomo riboto dalyvumo asmenims.

Seminaro metu bus nagrinėjamos tokios svarbios temos kaip skirtingų darbuotojų grupių darbo užmokesčio tvarkymas, efektyvus pareigybių sąrašo sudarymas ir valdymas, darbo užmokesčio nustatymo ir perskaičiavimo ypatumai pagal naujus reikalavimus nuo 2025 m. Taip pat gilinsimės į darbuotojų vertinimo sąsajas su darbo užmokesčiu ir motyvacine sistema, aptarsime priemokų bei priedų taikymo atvejus ir tvarką.

2024-09-23 buvo užregistruotas projektas dėl Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo pakeitimo, kuriuo nuo 2025-01-01 būtų:

  • papildytas apmokėjimo nustatymas ne tik po kasmetinio biudžetinės įstaigos darbuotojo veiklos vertinimo, bet ir neeilinio vertinimo, taip siekiant neriboti galimybės skirti kintamosios dalies, kai kintamoji dalis yra numatyta įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje;
  • panaikinama nuostata dėl minimalių priemokų dydžio ribos;
  • nurodoma, kad aukštesnės ar žemesnės pareigos, į kurias darbuotojas gali būti perkeliamas po veiklos vertinimo,  yra įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje pagal pareigybių pakopas apibrėžtos pareigos.

2024-10-02 buvo užregistruotas projektas dėl Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo pakeitimo, kuriuo būtų:

  • Nuo 2025-01-01 didinami minimalieji pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai;
  • Nuo 2025-01-01 siūloma padidinti nuo 8 iki 12 proc. A, B ir C lygio pareigybių, administracijos padalinių vadovų ir jų pavaduotojų, įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų pareigybių minimalius koeficientus;

Ypatingas dėmesys bus skiriamas praktiniams aspektams, tokiems kaip teisingas atostoginių ir ligos pašalpų skaičiavimas, naujų taisyklių dėl išskaitų iš darbo užmokesčio ir NPD taikymas, darbo stažo ir pensijų kaupimo apskaitos tvarkymas. Seminaro dalyviai sužinos, kaip efektyviai planuoti darbo užmokesčio fondą, atsižvelgiant į biudžeto sandaros įstatymą, ir kaip panaudoti modernias technologijas, tokias kaip „Power Automate”, darbo užmokesčio apskaitos optimizavimui.

Dalyvavimas šiame seminare – tai neįkainojama galimybė atnaujinti savo žinias, pasiruošti būsimiems pokyčiams ir pagerinti profesinę kompetenciją. Įgytos žinios padės optimizuoti darbo procesus, išvengti klaidų ir užtikrinti, kad jūsų organizacija bus visiškai pasirengusi efektyviai bei tvarkingai vykdyti darbo užmokesčio apskaitą 2025 metais.

Seime jau priimti Darbo kodekso pakeitimai, įsigaliosiantys nuo 2025-01-01, įneša tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams:

  • Perkeltos Direktyvos nuostatos dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo metodų.
  • Papildyti reikalavimai dėl darbuotojo prašymo išeiti iš darbo bandomuoju laikotarpiu.
  • Įtvirtinama galimybė vadovui pradėti dirbti iš karto nuo paskyrimo, pranešant SODRAI prieš 1 darbo valandą.
  • Nustatytos papildomos išmokos atleidžiamiems ilgalaikiams darbuotojams
  • Papildyti reikalavimai dėl viršvalandžių skyrimo darbuotojams ir apmokėjimo už viršvalandinį darbą švenčių naktį.
  • Aiškiau reglamentuota atleidimo diena, kai paskutinė termino diena tenka ne darbo ar švenčių dienai.
  • Išplėsta smurto ir priekabiavimo, įskaitant psichologinį smurtą, apibrėžtis.
  • Patikslinama susitarimo dėl papildomo darbo turinio darbo sutartyje reglamentacija.
  • Aiškiau reglamentuota, prieš kiek laiko turi būti informuojama SODRA apie darbo sutarties sudarymą, kai darbo vieta yra ne Lietuvoje.
  • Pokyčiai nutraukiant darbo sutartį dėl senatvės pensijos ir bankroto atveju.
  • Pakeistos nuostatos dėl darbo apmokėjimo švenčių išvakarėse.
  • Patikslinta pasyvaus budėjimo namie apibrėžtis ir atlyginimas už tokį budėjimą.

Kartu su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos. Nors Lietuvoje jau buvo taikoma tam tikra praktika dėl MMA nustatymo procedūrų derinant jį Trišalėje taryboje, tačiau iki šiol šie kriterijai Darbo kodekse nebuvo aiškiai įvardinti. MMA nuo šiol bus tvirtinamas atsižvelgiant į FINMIN skelbiamą ekonominės raidos scenarijų bei paskelbtus šalies ūkio vystymosi rodiklius, kartu įvertinant ir tokius kriterijus kaip perkamoji galia, atsižvelgiant į pragyvenimo išlaidas, bendrą darbo užmokesčio lygį, augimo greitį, ilgalaikius darbo našumo lygius ir pokyčius.

Reikia nepamiršti, kad nuo 2025-01-01 taip pat įsigalioja Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimas, kuriuo nustatyta, kad sveikatos įstaigų, teikiančių PSDF lėšomis apmokamas paslaugas, vadovų mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydis nustatomas kasmet nuo gegužės 1 d. iki kitų metų balandžio 30 d., taip pat atsisakoma veiklos rezultatų vertinimo rodiklių ir įstaigų grupių nustatymo, perduodant tai sveikatos apsaugos ministrui, įstaigos grupę nustatant pagal teikiamų paslaugų lygį ir pobūdį ir kt.

Šis seminaras naudingas ne tik mažiau patirties turintiems kolegoms, bet ir jau ilgą laiką besidarbuojantiems – juk nuolat būtina pasitikrinti, ar viskas tinkamai reglamentuota ir taikoma.

Temos

1 dalis. Auditorė, apskaitos ir mokesčių konsultantė Jurgita Navikienė. (10.00–13:45 val.)

  1. Darbo užmokesčio pakeitimai nuo 2025-01-01 ir pereinamojo laikotarpio aktualijos.
  2. Darbo kodekso pakeitimai nuo 2025-01-01.
  3. Sveikatos priežiūros įstaigų darbo santykių ypatumai – vien bendrų taisyklių nepakanka.
  4. Kolektyvinė sutartis.
  5. Lokaliniai darbo santykių reglamentai. Praktiniai patarimai sveikatos priežiūros įstaigoms.
  6. VDI rekomendacijos ir naujausi išaiškinimai darbo santykiuose.
  7. Darbo sutartis, jos sudarymo ypatumai.
  8. Darbo laiko režimai:
    • Darbo laikas;
    • Įprastas darbo laikas;
    • Sutrumpintas darbo laikas ir ne visas darbo laikas.
  9. Darbo apmokėjimo ypatumai dirbant viršvalandžius, naktį, poilsio ir švenčių dienomis.
  10. Suminė darbo laiko apskaita:
    • Grafikų sudarymas;
    • Galimybė pasirinkti darbo užmokesčio skaičiavimo metodiką;
    • Padidinto darbo užmokesčio apskaičiavimas;
    • Praktiniai suminės darbo laiko apskaitos ypatumai.
  11. Garantijos ir kompensacijos.
  12. Vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimo tvarka ir taikymo atvejai. Specifinės nuostatos, taikomos sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams dėl kasmetinių atostogų trukmės.
  13. Atostoginių kaupinių sudarymas, nurašymo dilema ir atspindėjimas finansinėse ataskaitose.
  14. Darbuotojų mokymosi ar kvalifikacijos tobulinimo išlaidos.
  15. Darbo sutarties nutraukimas. Išeitinė išmoka. Kompensacijos už nepanaudotas atostogas.
  16. Išskaitos iš darbo užmokesčio.
  17. Kompensacijos tarnybinių komandiruočių metu. Dienpinigių apmokestinimo ypatumai.
  18. Pajamų, gautų natūra, pripažinimas ir įvertinimo tvarkos aprašas.
  19. Aktuali teismų praktika ir naujausi išaiškinimai dėl darbo užmokesčio priedų, papildomo darbo ir padidėjusio darbų masto.

2 dalis. Lektorė Natalja Kobzevienė (13.45–15.45 val.)

  1. Gydytojų rezidentų darbo apmokėjimas.
  2. Viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų darbo apmokėjimas.
  3. Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio fondo didinimas.
  4. Sveikatos priežiūros specialistų veiklos vertinimo pakeitimai.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Natalja Kobzevienė

lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 metų veda mokymus ir seminarus apskaitos pagal VSAFAS ir VAS, mokesčių bei finansų valdymo temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Natalja Kobzevienė yra 3 knygų autorė: „Pajamų apskaita pagal VSAFAS“, „Sąnaudų apskaita pagal VSAFAS“ ir „Darbo užmokesčio apskaita, taikant suminę darbo laiko apskaitą“.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

10:00-15:45 Seminaro trukmė
9:00-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:00-14:15 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2024-11-26,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
Sveikatos priežiūros įstaigų darbo užmokesčio apskaičiavimas 2024-2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
120

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: