Sveikatos priežiūros įstaigos ypatingos dėl keleto priežasčių – pavaldumo ir darbo santykių specifikos bei jų reguliavimo nuolatinių pokyčių. Darbo užmokesčio sistemos sudarymas ir taikymas sveikatos įstaigose yra sudėtingas procesas, apimantis daug skirtingų darbo užmokesčio sudedamųjų dalių.
Todėl vien atsirinkti Jūsų įstaigai aktualius teisės aktus – reikalauja daug žinių. Seminaro metu bus pateikta informacija, kaip atsirinkti, kokie darbo santykius reglamentuojantys teisės aktai yra aktualūs Jūsų įstaigai. Ir, susiaurėjus paieškos laukui, gilinsimės į praktines situacijas – darbo apmokėjimo sistemos nustatymą ir keitimą, skirtingus darbo laiko režimus ir jų specifiką, darbo apmokėjimą už viršvalandžius, budėjimą bei darbą naktį, švenčių ir poilsio dienomis, lokalių įstaigos tvarkų privalomumą ir kitas darbo užmokesčio skaičiavimo aktualijas, atsižvelgiant ne tik į galiojančias teisės aktų nuostatas, bet ir planuojamas įsigalioti.
Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos tiek darbuotojų atlyginimams, tiek mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.
Taip pat, 2024-10-16 FINMIN užregistravo GPMĮ projektą dėl NPD ir MNPD formulių keitimo, kuriame keičiama metinė ir mėnesinė NPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus. Projekte nėra numatyta keisti fiksuoto NPD, taikomo riboto dalyvumo asmenims.
Seminaro metu bus nagrinėjamos tokios svarbios temos kaip skirtingų darbuotojų grupių darbo užmokesčio tvarkymas, efektyvus pareigybių sąrašo sudarymas ir valdymas, darbo užmokesčio nustatymo ir perskaičiavimo ypatumai pagal naujus reikalavimus nuo 2025 m. Taip pat gilinsimės į darbuotojų vertinimo sąsajas su darbo užmokesčiu ir motyvacine sistema, aptarsime priemokų bei priedų taikymo atvejus ir tvarką.
2024-09-23 buvo užregistruotas projektas dėl Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo pakeitimo, kuriuo nuo 2025-01-01 būtų:
2024-10-02 buvo užregistruotas projektas dėl Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo pakeitimo, kuriuo būtų:
Ypatingas dėmesys bus skiriamas praktiniams aspektams, tokiems kaip teisingas atostoginių ir ligos pašalpų skaičiavimas, naujų taisyklių dėl išskaitų iš darbo užmokesčio ir NPD taikymas, darbo stažo ir pensijų kaupimo apskaitos tvarkymas. Seminaro dalyviai sužinos, kaip efektyviai planuoti darbo užmokesčio fondą, atsižvelgiant į biudžeto sandaros įstatymą, ir kaip panaudoti modernias technologijas, tokias kaip „Power Automate”, darbo užmokesčio apskaitos optimizavimui.
Dalyvavimas šiame seminare – tai neįkainojama galimybė atnaujinti savo žinias, pasiruošti būsimiems pokyčiams ir pagerinti profesinę kompetenciją. Įgytos žinios padės optimizuoti darbo procesus, išvengti klaidų ir užtikrinti, kad jūsų organizacija bus visiškai pasirengusi efektyviai bei tvarkingai vykdyti darbo užmokesčio apskaitą 2025 metais.
Seime jau priimti Darbo kodekso pakeitimai, įsigaliosiantys nuo 2025-01-01, įneša tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams:
Kartu su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos. Nors Lietuvoje jau buvo taikoma tam tikra praktika dėl MMA nustatymo procedūrų derinant jį Trišalėje taryboje, tačiau iki šiol šie kriterijai Darbo kodekse nebuvo aiškiai įvardinti. MMA nuo šiol bus tvirtinamas atsižvelgiant į FINMIN skelbiamą ekonominės raidos scenarijų bei paskelbtus šalies ūkio vystymosi rodiklius, kartu įvertinant ir tokius kriterijus kaip perkamoji galia, atsižvelgiant į pragyvenimo išlaidas, bendrą darbo užmokesčio lygį, augimo greitį, ilgalaikius darbo našumo lygius ir pokyčius.
Reikia nepamiršti, kad nuo 2025-01-01 taip pat įsigalioja Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimas, kuriuo nustatyta, kad sveikatos įstaigų, teikiančių PSDF lėšomis apmokamas paslaugas, vadovų mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydis nustatomas kasmet nuo gegužės 1 d. iki kitų metų balandžio 30 d., taip pat atsisakoma veiklos rezultatų vertinimo rodiklių ir įstaigų grupių nustatymo, perduodant tai sveikatos apsaugos ministrui, įstaigos grupę nustatant pagal teikiamų paslaugų lygį ir pobūdį ir kt.
Šis seminaras naudingas ne tik mažiau patirties turintiems kolegoms, bet ir jau ilgą laiką besidarbuojantiems – juk nuolat būtina pasitikrinti, ar viskas tinkamai reglamentuota ir taikoma.
1 dalis. Auditorė, apskaitos ir mokesčių konsultantė Jurgita Navikienė. (10.00–13:45 val.)
2 dalis. Lektorė Natalja Kobzevienė (13.45–15.45 val.)
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 metų veda mokymus ir seminarus apskaitos pagal VSAFAS ir VAS, mokesčių bei finansų valdymo temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Natalja Kobzevienė yra 3 knygų autorė: „Pajamų apskaita pagal VSAFAS“, „Sąnaudų apskaita pagal VSAFAS“ ir „Darbo užmokesčio apskaita, taikant suminę darbo laiko apskaitą“.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-15:45 | Seminaro trukmė | |
9:00-10:00 | Registracija | |
12:00-13:00 | Pietų pertrauka | |
14:00-14:15 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. | |
Maitinimas Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.