Nuo kitų metų įsigalios Smulkaus verslo schema (SVS), kuri iš esmės reikš tai, kad asmenys neviršiję 55 000 Eur ribos neprivalo mokėti PVM nuo parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų Lietuvoje. SVS schema bus galima pasinaudoti ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES valstybėse pagal tose valstybėse taikomas ribas, tad smulkiam verslui atsiras daugiau galimybių prekybai kitose ES valstybėse. Visgi, naujos taisyklės gana sudėtingos ir jas suprasti nėra paprasta, todėl tai gali lemti tiek ir klaidas, tiek ir tam tikrų galimybių praradimą.
Nauja bus ir tai, kad asmenims atsiras prievolė registruotis PVM mokėtojais dėl paslaugų teikimo ar įsigijimo sandorių neatsižvelgiant į jokias gaunamo atlygio ar įsigyjamų paslaugų verčių ribas, tačiau jie vis dar neturės prievolės mokėti PVM nuo savo parduodamų prekių/paslaugų, tad susidursime su situacijomis, kai PVM mokėtojas jau nebus tuo įprastu PVM mokėtoju kaip mes jį supratome iki šiol.
Be šių pasikeitimų įstatymas numato naujoves paslaugų teikimo vietos nustatyme, esminio pagerinimo sąvokoje bei numato dar keletą kitų redakcinio pobūdžio pakeitimų.
Be naujienų PVM įstatyme, šiame seminare bus aptariamos ir visada aktualios PVM taikymo praktikos temos, tokios kaip sandorio turinio klausimai – kada ir kaip tiksliai nustatyti sandorio turinį, kad būtų teisingai apskaičiuotas PVM. Detaliau nagrinėsime prekių tiekimą į ES ir eksportą, aptarsime grandininių tiekimų sudėtingumą ir galimas rizikas, bus paliestos tokios temos kaip trikampė prekyba, rezervo taisyklė ir kita. Diskutuosime apie PVM atskaitą ir kokiomis sąlygomis ji taikoma, ko VMI dar netikrina, bet ką galėtų tikrinti atsižvelgiant į kitų valstybių praktiką.
Siekdama padėti mokesčių mokėtojams geriau suprasti šiuos sudėtingus klausimus ir pasiruošti artėjantiems pokyčiams, VMI nuolat atnaujina komentarus. Naujausiai VMI parengti ir atnaujinti komentarai PVMĮ srityje:
Svarbu paminėti, kad nuo 2024 m. rugsėjo mėn. startavo ir naujas VMI procesas – pilotinis PVM deklaracijų vertinimas realiu laiku, kurio metu atliekamas operatyvus deklaracijų ir i.SAF duomenų palyginimas, suteikiant mokesčių mokėtojams galimybę greitai ištaisyti nustatytus neatitikimus.
Seminaro metu bus išsamiai aptartos visos šios naujovės ir atsakyta į Jums rūpimus klausimus.
Artūras Kapitanovas – auditorius, mokesčių ekspertas, kurio nuomone pasikliauna tiek mokesčius administruojantys pareigūnai, tiek teisėkūros specialistai. Verslo bendruomenė ypač vertina jo gilias įžvalgas, reakcijos greitį ir atvirumą.
Profesinė patirtis:
Profesinė veikla:
Konsultacinė veikla:
Su nepaprastu įžvalgumo, profesionalumo ir patirties deriniu, šis auditorius neabejotinai yra vienas ryškiausių savo srities žinovų, kuris ne tik supranta mokesčių subtilybes, bet ir sugeba jas perteikti kitiems, keičiant suvokimą apie mokesčius.
Teisės mokslų magistrė. UAB „KJA Consulting“ vadovė. Mokesčių teisės srityje Karolina dirba nuo 2002 m.; jos specializacija – netiesioginių mokesčių klausimai. Karolina dirbo mokesčių patarėja „Deloitte Lietuva“ ir Netiesioginių mokesčių skyriaus vedėja Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos. Savo kvalifikaciją Karolina kėlė stažuodamasi Olandijos ir Švedijos mokesčių inspekcijose. Ji taip pat buvo įvairių Europos Komisijos suformuotų darbo grupių sudėtingiems tarptautiniams klausimams spręsti narė.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-15:45 | Seminaro trukmė | |
09:30-10:00 | Registracija | |
12:00-13:00 | Pietų pertrauka | |
14:30-14:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. | |
Maitinimas Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.