Countline Law Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Kooperatinių bendrovių valdymas, apmokestinimas ir apskaita. Numatomi pakeitimai nuo 2024-11-01

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 130€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Kooperatinės bendrovės – specifinė verslo forma, kai tam tikrą veiklą vykdo sujungę savo kapitalą ir kitus išteklius fiziniai ar juridiniai asmenys. Taip pat ypatingas yra ir uždirbto pelno padalijimo procesas. Mokesčių ir apskaitos ypatumai, apskaitant turtą, įsipareigojimus, pajamas ir sąnaudas priklauso nuo pasirinktos apskaitos politikos. Tačiau nuosavybės straipsnių apskaita reikalauja kruopštumo. Todėl apskaitos politikos pasirinkimo ir keitimo klausimai aktualūs nuolat.

Tuo labiau, kad iš apskaitos duomenų skaičiuojami mokesčiai. Vadinasi, geriausia kompleksiškai spręsti tiek apskaitos, tiek ir mokesčių klausimus – pelno, PVM, aplinkos taršos, su darbo santykiais susijusių mokesčių.

Nuo 2024-07-01 įsigaliojo Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimai, kuriuose naujai įtvirtinama audito prievolė KB, jei jos viršija įmonių privalomam auditui nustatytus kriterijus. Taip pat auditas bus privalomas ir gavus paramą arba finansavimą iš valstybės, kai ji viršija 500 000 eurų.

Taip pat nuo 2024-07-01 įsigaliojo naujos redakcijos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas, kuriuo padidinti rodiklių dydžių kriterijai, pagal kuriuos nustatoma įmonės dydžio kategorija ir atsižvelgiant į tai nustatoma, kokias finansines ataskaitas privalo rengti juridinis asmuo. Atkreipiame dėmesį, kad remiantis ĮĮGAĮ nuo 2026-01-01 Juridinių asmenų registro tvarkytojas nepriims finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados, jeigu auditas privalomas pagal įstatymus.

Atkreiptinas dėmesys, kad svarstomas Kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymo pakeitimo projektas, kuris turėtų įsigalioti nuo 2024-11-01.

Seminaro metu bus atsakoma į kooperatinių bendrovių vadovams, buhalteriams ir nariams kylančius klausimus, aptariami aktualiausi klausimai ir pristatomi galimi pakeitimai bei naujovės, kurios aktualios kooperatinėms bendrovėms.

Temos

1 dalis. Advokatė Džiuginta Balčiūnė (10:00-11:30 val.)

  1. Numatomi kooperatinių bendrovių įstatymo pakeitimai nuo 2024-11-01.
  2. Kooperatinių bendrovių steigimas ir jų teisės:
    • Kooperatinės bendrovės nariai;
    • Kooperatinės bendrovės kapitalas ir pelno skirstymas;
    • Kooperatinės bendrovės valdymas ir kontrolė;
    • Kooperatinės bendrovės pabaiga ir pertvarkymas;
    • Kooperatinių bendrovių sąjungų steigimas ir veikla.
  3. Aktualios teismų praktikos aptarimas kooperatinių bendrovių srityje.

2 dalis. Auditorė Jurgita Navikienė (11:30-15:45 val.)

  1. Gynybos fondo paketo mokesčių įstatymų pakeitimai: Pelno mokestis – didesni tarifai, leidžiamų atskaitymų tvarkos pakeitimai.
  2. Naujas atsiskaitymų grynaisiais pinigais sumų apvalinimo įstatymas nuo 2025-05-01.
  3. Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai nuo 2024-08-01.
  4. Mokėjimo įstatymo pakeitimai: mažoms ir labai mažos įmonėms nuo 2025-01-01.
  5. Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo numatomi pakeitimai: ekonominių sankcijų už nuslėptą taršą skyrimo tvarka.
  6. Civilinio proceso kodekso pakeitimai nuo 2024-07-01: „skolininko atostogos“, pakeisti išskaitų iš darbo užmokesčio dydžiai.
  7. Kooperatinių bendrovių įstatymo ypatumai. Kaip jie įtakoja ūkines operacijas?
  8. Finansinė apskaita kooperatinėse bendrovėse. Finansinių ataskaitų rinkinio parengimo klausimai. Kokios sankcijos gresia, neįvykdžius pareigos pateikti finansines ataskaitas Juridinių asmenų registrui.
  9. Turto, įsipareigojimų apskaitos problemos, pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos. Kaip pasirinkti naudingiausią apskaitos politiką?
  10. Planuojami Buhalterinės apskaitos įstatymo pakeitimai. Kaip skaitmenizacija paveiks Jūsų kooperatinės bendrovės veiklą ir apskaitą?
  11. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai kooperatinėse bendrovėse.
  12. Mokesčių lengvatos.
  13. Mokesčių deklaracijų pildymas ir atspindėjimas finansinėje apskaitoje.
  14. Finansinės atskaitomybės procesas – pagrindiniai principai ir finansinių ataskaitų teikimas Juridinių asmenų registrui.
  15. Finansinių ataskaitų rinkinio sudarymo kūrybiniai aspektai.
  16. Numatomi pakeitimai „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės“: mažiau saugomų dokumentų rūšių, kai kuriems dokumentams nustatyti trumpesni saugojimo terminai.
  17. Numatomi darbo kodekso pakeitimai nuo 2025-01-01. Direktyvos (ES) 2022/2041 įgyvendinimas Lietuvoje.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Džiuginta Balčiūnė

Džiuginta Balčiūnė – WIND advokatų kontoros partnerė, advokatė, įmonių teisės, susijungimų bei įsigijimų praktikos vadovė. Džiuginta yra sukaupusi daugiau nei 15 metų patirtį konsultuojant klientus įmonių susijungimo ir įsigijimų klausimais. Prieš prisijungdama prie WIDEN, ji teikė teisines paslaugas aviacijos, žemės ūkio, nekilnojamojo turto bei statybų sektoriuose veikiančioms įmonių grupėms pastarųjų restruktūrizavimo, įsigijimų ir susijungimų, bankų ir finansų, ginčų sprendimo, konkurencijos teisės srityse.

Advokatė konsultavo emitentus, išleidžiant naujas akcijų emisijas prekybai biržose ir vertybinių popierių perleidimo sandoriuose, atstovavo akcininkų ir bendrovių interesus reguliuojamos rinkos priežiūros institucijose bei užėmė stebėtojų tarybos narės pareigas įvairiose akcinėse bendrovėse. Džiuginta taip pat yra dirbusi „PwC Legal“, „Raidla, Lejins & Norcous“ bei „Bernotas & Dominas Glimstedt“ advokatų kontorose, o taip pat Berlyne, Europos Komisijos atstovybėje.

Advokatė turi Komercinės teisės magistro laipsnį, įgytą Vilniaus universitete, bei Vokietijos ir Europos teisės magistro laipsnį, įgytą Humboldt universitete, Berlyne.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

ORGANIZUOKITE ŠIUOS MOKYMUS TIK SAVO ORGANIZACIJAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

10:00-15:45 Seminaro trukmė
9:00-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.