Countline Law Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Viešųjų įstaigų pertvarkymo teisiniai ir mokestiniai aspektai. Nauja viešųjų įstaigų įstatymo redakcija nuo 2024-05-01

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Šių metų gegužės 1 d. įsigaliojo nauja Lietuvos Respublikos Viešųjų įstaigų įstatymo redakcija. Kartu su Lietuvos Respublikos Biudžetinių įstaigų įstatymu keičiami dar aštuoniolika su jais susijusių įstatymų. Šiuo įstatymų paketu įgyvendinamas Vyriausybės programoje numatytos sisteminės viešojo valdymo pertvarkos antrasis etapas bei EBPO rekomendacijos.

Remiantis atviraisiais Juridinių asmenų registro duomenimis, valstybė ir savivaldybė dalyvauja 324-iose viešosiose įstaigose. Iš viso Juridinių asmenų registre yra įregistruotos 11 664-ios viešosios įstaigos. Taigi matyti, kad dauguma veikiančių viešųjų įstaigų Lietuvoje yra privataus kapitalo.

Nors įstatymų pakeitimais siekta palengvinti biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, valdymą, padidinti skaidrumą, šių įstatymų pakeitimai daug įtakos turės ir privataus kapitalo viešosioms įstaigoms. Vienas svarbiausių jų – galimybė pertvarkyti viešąsias įstaigas į pelno siekiančias bendroves.

Temos

1 dalis. Advokatė Džiuginta Balčiūnė (10:00-11:30 val.)

  1. Reformos priežastys ir tikslai.
  2. Nauja viešosios įstaigos samprata.
  3. Viešųjų įstaigų valdysenos keitimas:
    • Išplėsta viešosios įstaigos vadovo kompetencija.
    • Naujas viešosios įstaigos kolegialus organas – valdyba.
    • Dalininkų susirinkimo kvorumas, papildoma kompetencija bei balsų skaičiavimo tvarka.
  4. Viešųjų įstaigų pertvarkymas į pelno siekiančias bendroves:
    • Teisinių formų pasirinkimo galimybė.
    • Atsiskaitymas su kreditoriais.
    • Kapitalo formavimas.
    • Paramos panaudojimas.
  5. Nauji reikalavimai finansinėms ataskaitoms.
  6. Susiję Civilinio kodekso bei Darbo kodekso pakeitimai.
  7. Teismų praktika viešųjų įstaigų veikloje:
    • Lietuvos Aukščiausiojo teismo praktika.
    • Konstitucinio teismo išvada.

2 dalis. Auditorė Jurgita Navikienė (11:30-15:45 val.)

  1. Pasirengimas pertvarkymui: didžiosios knygos peržiūra ir ūkinių operacijų planavimas.
  2. Įstatinio kapitalo formavimo šaltiniai.
  3. Mokestiniai pertvarkymo aspektai: kada gali tekti sumokėti pelno mokestį nuo nepanaudoto VšĮ pelno viešojo intereso tenkinimui?
  4. Savanoriai ir darbuotojai. Kada nebegalima turėti savanorių?
  5. Kūrybiniai pertvarkymo aspektai.

ŽINIOMIS DALINASI

Džiuginta Balčiūnė

Džiuginta Balčiūnė – WIND advokatų kontoros partnerė, advokatė, įmonių teisės, susijungimų bei įsigijimų praktikos vadovė. Džiuginta yra sukaupusi daugiau nei 15 metų patirtį konsultuojant klientus įmonių susijungimo ir įsigijimų klausimais. Prieš prisijungdama prie WIDEN, ji teikė teisines paslaugas aviacijos, žemės ūkio, nekilnojamojo turto bei statybų sektoriuose veikiančioms įmonių grupėms pastarųjų restruktūrizavimo, įsigijimų ir susijungimų, bankų ir finansų, ginčų sprendimo, konkurencijos teisės srityse.

Advokatė konsultavo emitentus, išleidžiant naujas akcijų emisijas prekybai biržose ir vertybinių popierių perleidimo sandoriuose, atstovavo akcininkų ir bendrovių interesus reguliuojamos rinkos priežiūros institucijose bei užėmė stebėtojų tarybos narės pareigas įvairiose akcinėse bendrovėse. Džiuginta taip pat yra dirbusi „PwC Legal“, „Raidla, Lejins & Norcous“ bei „Bernotas & Dominas Glimstedt“ advokatų kontorose, o taip pat Berlyne, Europos Komisijos atstovybėje.

Advokatė turi Komercinės teisės magistro laipsnį, įgytą Vilniaus universitete, bei Vokietijos ir Europos teisės magistro laipsnį, įgytą Humboldt universitete, Berlyne.

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

ORGANIZUOKITE ŠIUOS MOKYMUS TIK SAVO ORGANIZACIJAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-15:45 Seminaro trukmė
9:00-10:00 Nuotolinė registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.