Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Atvirkštinio PVM taikymas – pirkėjui kylančios prievolės

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 4 ak. val.
      Kaina: 110€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

PVM įstatymo nuostatos numato atvejus, kai įsigydamas prekes ir/ar paslaugas PVM apskaičiuoti ir deklaruoti/sumokėti turi pirkėjas.

Šiuo metu atvirkštinio PVM mechanizmas taikomas statybos darbams, mobiliesiems telefonams, planšetėms, nešiojamiesiems kompiuteriams, bei juodųjų ir spalvotųjų metalų atliekoms ir laužui. Svarbu nepamiršti, kad įmonė, PVM mokėtoja, įsigijusi minėtų prekių ar paslaugų privalo išskaityti ir sumokėti PVM į biudžetą ir deklaruoti PVM, taikant PVMĮ 96 str. nuostatas.

Vykdant sandorius su užsienio tiekėjais, tam tikrais atvejais, įmonėms kyla pareiga „atvirkštiniu“ būdu apskaičiuoti ir sumokėti PVM (angl. „reverse charge”) pagal PVMĮ 95 str. nuostatas. Tam tikrų sandorių atžvilgiu pirkėjo pareiga „atvirkštiniu“ būdu apskaičiuoti ir sumokėti PVM yra siejama su tuo, ar pirkėjas turi PVM mokėtojo kodą, tačiau tam tikrais atvejais tai nėra svarbu ir net neįregistruotas PVM mokėtoju asmuo turi pats deklaruoti įsigyjamų prekių ar paslaugų PVM pagal PVMĮ 95 str. nuostatas.

Seminaro metu:

  • Aptarsime naujausius atvirkštinio PVM taikymo aspektus.
  • Nagrinėsime, kokioms prekėms ir paslaugoms yra taikomas atvirkštinis PVM.
  • Analizuosime kada pirkėjui atsiranda prievolė apskaičiuoti ir deklaruoti pridėtinės vertės mokestį už įsigytas prekes/paslaugas.
  • Kalbėsime apie galimas pasekmes dėl netinkamo deklaravimo.
  • Susipažinsime su aktualiausiais VMI raštais, komentarais ir išaiškinimais, taip pat naujausia teismų praktika šioje srityje.

Temos

  1. Prekių ir paslaugų teikimo sąvokos.
  2. Prekių ir paslaugų teikimo vietos taisyklės.
  3. Atvirkštinio PVM taikymas „vietiniams“ sandoriams – atvejai, kada pirkėjas skaičiuoja ir deklaruoja įsigytų prekių/paslaugų PVM:
    • Kada atsiranda pareiga skaičiuoti įsigytų prekių/paslaugų PVM ir kokie tokio reikalavimo apribojimai laike? Pvz. tam tikros taisyklės yra/buvo laikinos ir galioja/galiojo iki tam tikro termino.
      • Statybos darbai;
      • Mobilūs telefonai, nešiojamieji kompiuteriai, planšetės;
      • Metalų atliekos ir laužas;
      • Turtiniai įnašai, reorganizavimas, esminis pagerinimas ir pan.;
    • Kaip turi būti deklaruojamas įsigytų prekių/paslaugų PVM?
    • Mokestinės rizikos/pasekmės dėl netinkamo įsigyjamų prekių/paslaugų sandorio deklaravimo.
  4. Atvirkštinio PVM taikymas sandoriuose su užsienio asmenimis – atvejai, kada pirkėjas skaičiuoja ir deklaruoja įsigytų prekių/paslaugų PVM:
    • Kada atsiranda pareiga skaičiuoti įsigytų prekių/paslaugų PVM?
      • Prekių įsigijimo sandoriai;
      • Paslaugų įsigijimo sandoriai.
    • Kaip turi būti deklaruojamas įsigytų prekių/paslaugų PVM?
    • Mokestinės rizikos/pasekmės dėl netinkamo įsigyjamų prekių/paslaugų sandorio deklaravimo.
    • Dvigubo PVM rizika.
  5. Atvirkštiniu būdu apskaičiuoto PVM atskaita.
  6. Aktualūs VMI raštai ir komentarai „atvirkštinio PVM“ tema.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

PROGRAMA

09:00-12:15 Seminaro trukmė
8:30-09:00 Nuotolinė registracija
10:30-10:45 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.