Pasaulis sukasi greičiau. Neapibrėžtumas auga dar sparčiau. Pastovus nepastovumas. Strategijos ir planai pasensta greičiau nei patvirtinami, o tradiciniai strateginio valdymo modeliai nebeveikia. Kaip neapibrėžtomis sąlygomis sukurti strategiją, kuri dirbtų, o ne gulėtų stalčiuje?
Kokius praktinius žingsnius reikia žengti, kad vystoma strategija sulauktų plataus palaikymo iš akcininkų, vadovų ir darbuotojų, leistų organizacijai augti ir sukurtų daugiau vertės?
Vilius Šapoka – strateginio valdymo įmonės „Insynergy4“partneris ir bedraįkūrėjas. Buvęs LR Finansų ministras, Lietuvos Banko finansinių paslaugų ir rinkų direktorius, Vertybinių popierių komisijos pirmininkas, patyręs ekonomistas ir strateginio valdymo bei pokyčių ekspertas.
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.