Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

El. prekyba 2023-2024 m.: vykdymo galimybės, mokesčiai ir apskaita

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Elektroninės prekybos mastai pasaulyje ir Lietuvoje nuolat auga. Tačiau dažnai įmonei vis dar kyla nemažai klausimų ir neaiškumų dėl elektroninės prekybos operacijų. Bene didžiausia painiava yra dėl PVM apskaičiavimo. Ypač klystama tuomet, kai prekių gabenimas prasideda ne Lietuvoje. Taip pat ne visos įmonės tinkamai įformina elektroninės prekybos pardavimo operacijas. Kaip sprendžiamas muito susigrąžinimo klausimas, kai grąžinama prekė už kurią jau sumokėti visi mokesčiai?

Svarbu paminėti, kad OSS sudaro kelios schemos: importo, ES ir ne ES, kuriose registruotas asmuo turi skirtingas teises ir pareigas.

  • Kokios pareigos kyla pasirinkus skirtingą schemą?
  • Kokiems sandoriams gali būti taikomos importo, ES ir ne ES schemos?
  • Ar reikia teikti OSS deklaracijas, jei tam tikrą laikotarpį nebuvo pardavimų?
  • Ar deklaracijos OSS sistemoje gali būti tikslinamos?

Atkreiptinas dėmesys, kad VMI veiklos planuose už 2023 m. išskirtinis dėmesys skiriamas kontrolės veiksmams: pajamų apskaitymui ir apmokestinimui užtikrinti vykdant tikslinės prekybos bei paslaugų teikimo elektroninėje erdvėje, įskaitant OSS kontrolės priemones.

Kitas svarbus aspektas – apskaitos reikalavimai. Elektroninėje prekyboje yra daugybė skirtingų transakcijų, kurias būtina atitinkamai įtvirtinti apskaitos dokumentuose. Kaip tvarkingai vesti apskaitos dokumentus ir kokie pagrindiniai keliami reikalavimai?

Pagrindiniai pakeitimai 2023 m.:

  • PVMĮ pakeitimai, kuriais pratęstas lengvatinio 9 proc. ir 5 proc. PVM tarifo taikymo laikotarpis.
  • Platformų operatoriams įtvirtinta pareiga teikti VMI duomenis apie platformose veikiančių ir jas naudojančių pardavėjų pajamas (DAC7).
  • Atnaujintas PVMĮ 79 str. 1, 2, 3 ir 14 d. komentaras, susijęs su prekių tiekimo ir paslaugų teikimo įforminimu PVM sąskaita faktūra.
  • Atnaujintas PVMĮ 53-1 str. komentaras, kuriuo paaiškinta kokį tarifą reikia taikyti tiekiant prekes sąlygas sudarančiam asmeniui (t. y. elektroninei sąsajai), o taip pat nepaisant to, jog užsienio apmokestinamasis asmuo tiekdamas prekes per elektroninę sąsają turi taikyti 0 proc. PVM tarifą, jam pagal PVM įstatymo 71 str. 3 d. 3 p. kyla prievolė registruotis PVM mokėtoju Lietuvoje.
  • Atnaujintas PVMĮ 49 str. komentaras, kuriame pateikti nauji pavyzdžiai dėl  0 proc. PVM taikymo bei būtinos informacijos įrašymo PVM sąskaitose faktūrose.
  • Atnaujintas PVMĮ 80 str. komentaras, kuriame išaiškinta dėl PVM sąskaitos-faktūros rekvizitų užsienio apmokestinamajam asmeniui, vykdančiam veiklą per Lietuvoje įregistruotą filialą ir kai PVM sąskaitą-faktūrą išrašo filialas, taip pat paminėtos naujos ES direktyvos bei aktuali ESTT praktika.

Seminaras skirtas įmonių vadovams, finansų ir buhalterijos specialistams, kurie yra susidūrę arba ketina susidurti su elektroninės prekybos veikla. Seminaras padės geriau suprasti buhalterijos ir mokesčių aspektus, susijusius su elektronine prekyba ir išmokti teisingai tvarkyti apskaitą bei skaičiuoti mokesčius. Taip pat seminaras yra naudingas tiems, kurie planuoja pradėti savo elektroninę prekybos veiklą, nes jie galės gauti naudingos informacijos apie buhalterijos ir mokesčių reikalavimus, susijusius su šia veikla.

Temos

  1. Reikšmingi pasikeitimai elektroninei prekybai dėl PVM ir muito mokesčių. Vieno langelio principas.
  2. Elektroninė prekyba 2023 m.:
    • Prekių tiekimo ir apmokestinimo vietos pasikeitimai;
    • Vieno langelio OSS sistema;
    • Apmokestinamųjų asmenų registravimosi OSS sistemoje taisyklės;
    • Importo PVM deklaravimas elektroninėje prekyboje;
    • Su elektronine prekyba susijusių paslaugų apmokestinimo niuansai.
  3. Elektroninės prekybos dokumentavimas: užsakymų pateikimas ir priėmimas, prekių pardavimas, gabenimas. Atsiskaitymų valdymas ir apskaita.
  4. Finansinė apskaita elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse pagal VAS.
  5. Apskaitos politikos pasirinkimo galimybės.
  6. Turto, įsipareigojimų apskaitos problemos, pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos.
  7. Veiklos finansavimo alternatyvos. Pelno paskirstymas.
  8. Prievolių dėl iMAS sistemos vykdymas.
  9. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse:
    • Pelno mokestis;
    • Pridėtinės vertės mokestis. Ypatumai dėl apmokestinimo objekto vietos. Reikšmingi pasikeitimai – gal pavyks išvengti registravimosi PVM mokėtoju užsienyje?;
    • PVM atskaita, kai prekių grąžinimas tampa neleidžiamais atskaitymais.
    • Gyventojų pajamų mokestis. Kitų išmokų gyventojams apmokestinimo ypatumai;
    • Kiti mokesčiai, GPAIS reikalavimai.
  10. Kokius duomenis apie Jus teikia finansų įstaigos?
  11. Mokesčių lengvatos elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse.
  12. Mokesčių deklaracijų pildymas ir atspindėjimas finansinėje apskaitoje.
  13. Finansinės atskaitomybės procesas: pagrindiniai principai ir finansinių ataskaitų teikimas Juridinių asmenų registrui.
  14. Finansinės apskaitos ir ataskaitų sudarymo kūrybiniai aspektai.
  15. Kontroliuojančių institucijų identifikuojamos rizikos.
  16. Mokesčių reforma – kokie pokyčiai bus aktualūs el. prekybą vykdančioms įmonėms? 

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.