Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Komandiruočių apskaita ir apmokestinimas 2023 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

APIE SEMINARĄ

Kas yra laikoma komandiruote ir kaip yra skaičiuojamas komandiruotės laikas?  Kaip ji turi būti įforminama? Kokie turi būti dokumentai, pagrindžiantys komandiruotėje patirtas išlaidas ir kaip juos registruoti apskaitoje? Kaip apskaičiuojami dienpinigiai, kai komandiruotės įsakyme nurodyta, kad komandiruotės metu vykstama į keletą užsienio valstybių?

Aktualūs pakeitimai 2022-2023 m.:

  • Nuo 2023-01-01 padidėję MMA ir MVA, turi įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, taip pat neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams.
  • 2023-01-01 įsigaliojo ir GPMĮ pakeitimai dėl taikomo mėnesio NPD apskaičiavimo formulės asmenims, kurių mėnesio pajamos neviršija 1926 Eur bei padidintas taikomas mėnesio NPD dydis riboto darbingumo asmenims.
  • Kokie pajamų apmokestinimo tarifai ir NPD formulės taikomi 2022–2023 m. sandūroje? Kaip tinkamai pakeisti darbo sutartis su darbuotojais dėl padidėjusio MMA? Ne mažiau aktualus ir atostoginių apskaičiavimas darbuotojams, atostogaujantiems metų sandūroje.
  • 2022-11-01 įsigaliojo DK pakeitimai, kuriais sumažintas kompensacijos dydis nuo 50 iki 30 proc. bazinio darbo užmokesčio darbuotojams, dirbantiems kilnojamo pobūdžio ar su kelionėmis bei pervežimu susijusį darbą.
  • 2023-06-01 įsigalioja ir VSDĮ pakeitimai, pagal kuriuos nebelieka kompensacijų už darbą lauko sąlygomis arba kilnojamojo pobūdžio darbą.
  • 2023-01-01 įsigaliojo nauji VDI tikrinimo klausimynai dėl garantijų komandiruotiems darbuotojams patikrinimo ir tikrojo komandiravimo nustatymo.
  • 2022-09-01 įsigaliojo įsakymo Nr. 1K-291 nauja redakcija, reglamentuojanti dokumentų, patvirtinančių asmens teisę gauti išmokas natūra gyvenamojoje Europos Sąjungos šalyje.
  • 2022-08-01 įsigaliojo kelių transporto kodekso bei transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisos, susijusios su naujos licencijos, krovinių vežimui transporto priemonėmis nuo 2,5 iki 3,5 tonos, rūšies atsiradimu, komandiravimo deklaracijomis, vairavimo trukmės viršijimu, transporto priemonių vairuotojų poilsio laiko netinkamu suskirstymu bei mobilių kelių darbuotojų darbo laiku ir jo apskaita, o taip pat  įsigaliojo ir ANK pakeitimai, įtvirtinantys atsakomybę ir sankcijas už minėtus pažeidimus.
  • 2022-08-01 įsigaliojo svarbus Darbo kodekso pakeitimas dėl darbdavio pareigos pateikti darbuotojui informaciją vykstant į ilgiau nei 28 dienas trunkančią komandiruotę. Jei darbuotojas komandiruojamas laikinai dirbti pagal darbdavio sudarytą sutartį su kitoje ES ar EEE valstybėje veikiančiu užsakovu, dirbti darbdavio juridinio asmens filiale, atstovybėje, grupės įmonėje ar dirbti kaip laikinasis darbuotojas, jam prieš išvykimą į komandiruotę turi būti papildomai pateikiama tam tikra informacija. Kokią informaciją ir kokia tvarka turi pateikti darbdavys komandiruojamam darbuotojui?

Besikeičiant reglamentavimui, susijusiam su darbuotojų komandiravimo nuostatomis ir papildomomis garantijomis, nuolat kyla įvairių praktinio taikymo bei apmokestinimo klausimų.

  • Ar galimas darbuotojo ir darbdavio susitarimas dėl dienpinigių mažinimo?
  • Kokios komandiruotės išlaidos priskiriamos leidžiamiems atskaitymams, apskaičiuojant pelno mokestį?
  • Kaip apskaičiuojamos užsienio komandiruotės dienpinigių išlaidos, kai vykstama į keletą užsienio valstybių?
  • Kada reikia susigrąžinti užsienyje sumokėtą PVM?
  • Kaip mokėti įmonės vadovui, kai jis, savo poilsio metu būdamas komandiruotėje, dirbo?
  • Ką privalu žinoti apie kelionės laiko apmokėjimą vykstant į/iš komandiruotės?

Šiuos ir kitus aktualius klausimus analizuosime seminare ne tik teoriškai, bet pateiksime ir praktinių komandiruočių išlaidų apskaitymo ir apmokėjimo pavyzdžių.

 

 

Temos

  1. Naujausi teisės aktai, reglamentuojantys komandiruotes bei jų apskaitą 2022 m.
  2. Neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiai 2022 m.
  3. Pavyzdžiai dėl darbo užmokesčio ir dienpinigių apmokestinimo Lietuvoje ir užsienyje.
  4. Sąvokos: asmeninių poreikių tenkinimas, komandiruotė, stažuotė, kilnojamojo pobūdžio darbas.
  5. Asmeninių poreikių tenkinimas ar komandiruotė?
    • Apribojimai vadovams;
    • Valdybų narių, tarybų narių, akcininkų išvykimas į užsienį;
    • Individualių įmonių savininkų, ūkinių bendrijų tikrųjų narių, mažųjų bendrijų narių išvykimas į užsienį;
    • VMI požiūris.
  6. Darbuotojo stažuotė:
    • Dokumentacija;
    • Apmokėjimas;
    • Darbo laiko apskaita.
  7. Komandiruotė ar kilnojamo pobūdžio darbas?
    • Komandiruojamų darbuotojų darbo sąlygos;
    • Garantijos komandiruojamiems darbuotojams;
    • Kada kurį pasirinkti;
    • Dokumentacija;
    • Apskaita;
    • Apmokestinimas;
    • Kilnojamojo pobūdžio darbo įforminimas, apmokėjimas ir dėl jo atsirandančios papildomos išlaidos ir kompensuojamų išmokų dydžiai;
    • Apribojimai;
    • VMI požiūris.
  8. Komandiruotės:
    • Įsakymai dėl komandiruotės: siuntimas, keitimas, nutraukimas ir pratęsimas. Garantijos darbuotojams;
    • Darbo laiko apskaita komandiruotės metu. Darbo grafiko keitimas. Darbas savaitgaliais komandiruotėje. Kai darbuotojas dirba ne visą darbo laiką;
    • Įmonės vadovo darbo laiko apskaita komandiruotės metu;
    • Kelionės laiko sąsaja su darbo laiku;
    • Kelios komandiruotės tuo pačiu laikotarpiu: vieno darbdavio, kelių susijusių darbdavių, kelių nesusijusių darbdavių;
    • Viena komandiruotė į kelias valstybes;
    • Vienos dienos komandiruotė;
    • Kai planuojama komandiruotė daugiau 30 dienų;
    • Kai darbuotojas komandiruotėje susirgo arba buvo sulaikytas;
    • Komandiruotės nukėlimas ir bilietų keitimas;
    • Išvykimas į komandiruotę iš kitos valstybės;
    • Komandiruotė, kai darbuotojas naudoja savo automobilį;
    • Grįžimas iš komandiruotės;
    • Dienpinigių apskaita ir mokėjimas. Dienpinigių apmokestinimas;
    • Kai kitas subjektas komandiruotus darbuotojus išlaiko ir maitina;
    • Kitos komandiruočių išlaidos:
      • Kelionės išlaidos;
      • Gyvenamojo ploto išlaidos;
      • Išvykimo dokumentų tvarkymo, draudimo išlaidos;
      • Ryšio palaikymo išlaidos;
      • Valiutos keitimo išlaidos;
      • Kitos komandiruočių metu patirtos išlaidos.
  9. Dokumentai, pagrindžiantys komandiruočių išlaidas. Avansinės apyskaitos parengimas. Pirminių dokumentų pateikimas į finansinę apskaitą. Valiutų kursų pasikeitimo įtaka finansinei apskaitai. Valiutos pirkimas ir pardavimas. Atsiskaitymai mokėjimo kortele.
  10. Ilgalaikės komandiruotės.
  11. Komandiruočių išlaidų registravimas finansinėje apskaitoje.
  12. Komandiruočių išlaidų apmokėjimo tvarkos parengimas.
  13. Kilnojamojo pobūdžio darbo išlaidų apmokėjimo tvarkos parengimas.

Seminaro programa paruošta pagal šiuos teisės aktus ir jų pakeitimus:

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje bei didžiuosiuose šalies žiniasklaidos portaluose. Jurgita Navikienė nuolat ir pati kelia kvalifikaciją. Pastaraisiais metais dalyvavo mokymuose Austrijoje Antikorupcijos akademijoje ir Baltijos šalyse gilinosi į valdybų gerąją praktiką.
J. Navikienė prisideda prie verslumo Lietuvoje skatinimo – aktyviai dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose, yra Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė ir padeda jauniems verslininkams suteikdama jėgų judėti pirmyn. Kaip Jurgita teigia, „mentoriaus vaidmuo pradedančiojo verslininko kelyje yra daugialypis – tai ne vien dalijimasis profesine patirtimi, dalykinėmis žiniomis, bet ir mokinio asmeninių savybių vertinimas bei pasiūlymas jam lygiagrečiai tobulinti tam tikras mažiau išreikštas asmenines kompetencijas“.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
9:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.