Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotoliniai kursai.
Kursai.

Ūkininkų apskaitos tvarkymo kursai: apskaita ir aplinkosauga

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 20 ak. val.
      Kaina: 290€

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie mokymų ciklą

Ūkininkams, kaip ir anksčiau, taip ir įsigaliojus FAĮ, didelės įtakos turi tai, ar ūkis gauna (ar planuoja gauti) valstybės ar ES paramą. Dažnai paramos teikimo sąlygose yra numatyti reikalavimai, susiję su apskaitos tvarkymu ir finansinių ataskaitų pateikimu. Dažniausiai iškylantys klausimai: kada apskaitoje registruojamos dotacijos? Kaip apskaitomos subsidijos ir dotacijos? Kaip apskaityti projektines lėšas?

Atkreiptinas dėmesys, kad VMI atnaujino du komentarus, kurie išimtinai aktualūs ūkininkams:

  • PVMĮ 97 str. komentarą, susijusį su reikalavimais asmenims, norintiems registruotis ūkininku, kuriam taikoma kompensacinio PVM tarifo schema.
  • PVMĮ 98 str. komentarą, kuriame įtvirtinta, kad ūkininkai kompensacinį 6 proc. priedą gali gauti tik vykdydami nurodytas veiklos rūšis, taip pat įtvirtinta, kad PVM sąskaitoje faktūroje turi būti nurodomas kompensacinio 6 proc. priedo dydis (tarifas ir suma).

Įstatymai yra nuolat keičiami ir tobulinami, tad įsigaliojo nemažai teisės aktų projektų, pakeitimų, išaiškinimų bei rekomendacijų, aktualių ūkininkams, tokių kaip:

VMI informuoja, kad nuo 2024 m. rugsėjo mėn. startuoja naujas VMI procesas – pilotinis PVM deklaracijų vertinimas realiu laiku. Pilotinėje versijoje mokesčių mokėtojų pateiktos deklaracijos bus lyginamos su jų pateiktais pardavimų Lietuvoje duomenimis i.SAF posistemyje. Apie nustatytus neatitikimus mokesčių mokėtojai bus informuoti EDS sistemoje per 2 d. d. ir juos ištaisyti turės iki PVM deklaracijos ir / arba PVM sąskaitų faktūrų registrų pateikimo termino pabaigos, o jam pasibaigus ne vėliau kaip per 10 d. d.

Taip pat FINMIN parengė PVMĮ pakeitimo projektą, kuriuo nuo 2025-01-01 pagrindiniai pakeitimai apimtų smulkiojo verslo schemos įvedimą su padidinta metinės apyvartos riba iki 55,000 eurų, galimybę Lietuvos įmonėms taikyti kitų ES šalių smulkiojo verslo schemas, PVM sąskaitų faktūrų išrašymo taisyklių supaprastinimą, elektroninių PVM sąskaitų faktūrų naudojimo skatinimą, pakeitimus prekių įsigijimo iš kitų ES šalių apmokestinime ir naujos ketvirčio ataskaitos įvedimą įmonėms, taikančioms smulkiojo verslo schemas kitose ES šalyse.

Kursuose kalbama ne tik apie mokesčių ir apskaitos organizavimą, bet ir apie kitas prievoles, kurias turi vykdyti verslo subjektai. Viena iš jų – GPAIS prievolė. Sužinosite kam ir kada kyla prievolė pildyti GPAIS, kokių svarbiausių terminų nepamiršti, kaip teisingai pildyti GPAIS ataskaitas ir ištaisyti klaidas.

Temos

Spalio 8; 10; 15; 17 d. Ūkininkų apskaitos tvarkymas (lektorė Natalja Kobzevienė)

  1. Spalio 8 d.:
    • Ūkininko veiklos apskaitos reglamentavimas.
    • Supaprastintos apskaitos tvarkymas.
    • Dvejybinio įrašo tvarkymas: apskaitos registrų parinkimas, korespondencijų šablonai, apskaitos vadovo pavyzdys.
    • Ilgalaikio turto naudojimo apskaita.
    • Ūkinio inventoriaus, atsargų ir produkcijos apskaita.
    • Turto mokesčių deklaravimas ir mokėjimas.
    • Biologinio turto apskaita. Nerealizuoto biologinio turto apskaita ir savikainos apskaičiavimo ypatumai.
  2. Spalio 10 d.:
    • Ūkininko asmeninių lėšų naudojimo veikloje apskaita.
    • Paskolų gavimas, teikimas – apskaita ir deklaravimas.
    • Gautinų ir mokėtinų sumų apskaita.
    • PVM apskaita ir deklaravimas.
  3. Spalio 15 d.:
    • Pajamų ir sąnaudų apskaita.
    • Veiklos rezultato nustatymas.
    • Ankstesnių metų pelno arba nuostolių perkėlimas į einamuosius metus.
    • Ūkininko pajamų deklaravimas ir apmokestinimas.
    • Duomenų teikimas VMI ir „Sodrai“.
    • Darbuotojų samdymas: darbuotojų priėmimas, atleidimas, atostogų suteikimas.
    • Darbo grafikų ir darbo laiko apskaitos žiniaraščių sudarymas ir keitimas.
    • Darbo užmokesčio nustatymas, apskaita, apmokestinimas GPM, „Sodra“ ir PSD.
    • Deklaracijų pildymas ir teikimas VMI ir „Sodrai“.
    • Kasos aparatų techniniai pakeitimai, susiję su i.EKA.
  4. Spalio 17 d.:
    • VMI mokesčio mokėtojo informacijos gavimas, „Sodros“ suvestinių apie samdomus darbuotojus apžvalga.
    • Kitų fizinių asmenų darbo formų atlygis: autorinis atlyginimas, atlygis pagal žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų kvitą, individualios veiklos pajamos.
    • Finansinių ir statistinių ataskaitų rengimas ir teikimas.
    • Tinkamiausios finansinių ataskaitų formos ir apimties pasirinkimo galimybės.
    • Kaip prisiregistruoti VĮ Registrų centre ir Statistikos departamento puslapyje.

Spalio 22 d. Aplinkosauginiai reikalavimai ir mokesčiai ūkininkams (lektorė Giedrė Kurmilavičienė):

 

  1. Mokestis už aplinkos teršimą iš mobiliųjų taršos šaltinių.
  2. Sunaudotų degalų apskaita.
  3. Nuslėpta tarša.
  4. Mokestis už aplinkos teršimą iš žemės ūkio veiklai naudojamų ne keliais judančių mechanizmų.
  5. Aplinkosauginiai reikalavimai atliekų darytojams.
  6. Aplinkosauginiai reikalavimai pakuočių gamintojams ir importuotojams.

Mokymų programa paruošta pagal šiuos teisės aktus ir jų pakeitimus:

ŽINIOMIS DALINASI

Natalja Kobzevienė

Lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 m. veda mokymus ir seminarus apskaitos ir mokesčių temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Lektorė rengia įmonių apskaitos politikas ir teikia praktines konsultacijas verslo, apskaitos ir mokesčių klausimais..

Giedrė Kurmilavičienė

Ilgametė verslo konsultantė aplinkosaugos klausimais, buvusi UAB „Palink“ aplinkos apsaugos specialistė, Vilniaus universiteto fizinių mokslų doktorantė, lektorė, vedanti seminarus aplinkosaugos tema. Šiuo metu verslo sektoriuje sukauptą patirtį naudojanti GPAIS tobulinimui.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

16:30-19:45 Trukmė
16:00-16:30 Registracija
18:00-18:15 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.