Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Apskaitos reforma nuo 2022-05-01 – ar visus būtinus pokyčius atlikome?

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 130 – 140€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

2022-05-01 įsigaliojo naujos redakcijos Finansinės apskaitos įstatymas, pakeitęs daugiau nei 20 metų galiojusį Buhalterinės apskaitos įstatymą, kuris yra ne vienintelis pakeistas finansinę apskaitą reglamentuojantis teisės aktas.

Galima teigti, kad naujosios redakcijos įstatymas turi įtakos visų verslininkų, tiek fizinių, tiek ir juridinių asmenų, finansinei apskaitai bei metinių finansinių ataskaitų sudarymui. Maža to, naujai priimti reglamentai – įstatymai, LR Vyriausybės nutarimai ir kiti įgyvendinamieji teisės aktai paliečia ir kasdienes ūkines operacijas – nuo pirminių dokumentų išrašymo iki apskaitos registrų. Pasikeitė ir įmonių vadovų atsakomybės ribos – kai kur jos liberalizuotos, kadangi apskaitą nedraudžiama tvarkyti pačiam juridinio asmens vadovui. O kai kur tenka labiau apibrėžti ir formalizuoti apskaitos etapus – nuo apskaitą tvarkančio asmens parinkimo iki atsakingų asmenų už tam tikras ūkines operacijas paskyrimo.

2022-05-01 įsigaliojo administracinių nusižengimų ir baudžiamojo kodekso pakeitimai, susiję su aplaidžiu ir apgaulingu finansinės apskaitos tvarkymu ir organizavimu.

Naująjį FAĮ įgyvendinantys teisės aktai:

  • 2022-05-01 įsigaliojo nutarimo Nr. 780 pakeitimai, reglamentuojantys apskaitos dokumentus. Pakeitimais pakeistas sąskaitų faktūrų išrašymo reglamentavimas: papildytos nuostatos dėl sąskaitų faktūrų išrašymo, nustatyti atvejai, kuomet ūkio subjektas gali nenaudoti sąskaitų faktūrų, atsisakyta nuostatų dėl mokesčiams apskaičiuoti naudojamų apskaitos dokumentų klaidų taisymo.
  • AVNT yra įpareigota atlikti įmonių už 2021 m. ir vėliau prasidedančius ataskaitinius laikotarpius finansinių ataskaitų kokybės stebėseną,  pagal stebėsenos gaires. Taigi institucijų dėmesys finansinėse ataskaitose pateikiamai informacijai didėja, o kur dar VMI išmanieji stebėsenos įrankiai.
  • 2022-03-31 AVNT patvirtino ir paskelbė „Vidaus kontrolės organizavimas“ rekomendaciją, kuria siekia  padėti nustatyti vidaus kontrolės priemones, susijusias su įmonės finansinės apskaitos organizavimu ir tvarkymu, ir sumažinti galimas rizikas bei išvengti klaidų. Paskelbta ir „Apskaitą tvarkančio asmens pasirinkimas“ rekomendacija, kurioje numatyti kriterijai, galintys vadovui padėti pasirinkti kompetentingą asmenį įmonės finansinei apskaitai tvarkyti.
  • Atkreiptinas dėmesys, kad Finansų ministerija parengė atmintines, kuriose pateikiamos įžvalgos “Dėl pelno siekiančių subjektų” bei “Dėl pelno nesiekiančių subjektų” atskaitomybių rengimo reikalavimų, o taip pat ir “Dėl grynųjų pinigų operacijų”, kurioje nurodė, kad subjektai, nustatydami tvarką, gali pasinaudoti iki 2022-05-01 galiojusiomis Kasos darbo organizavimo ir kasos operacijų atlikimo taisyklėmis ir jas pritaikyti savo reikmėms.

Kokius iki šiol galiojusius lokalius teisės aktus – apskaitos politiką, atskirų ūkinių operacijų reglamentus galime panaudoti ir po įvykusių pakeitimų? Kaip konkrečioje įmonėje subalansuoti atsakomybes, kad apskaitos darbuotojai gebėtų suvaldyti procesus, nes kai kurių privalomų teisės aktų, kurie buvo nustatyti LR Vyriausybės, nebeliko.

Temos

  1. Naujojo Finansinės apskaitos įstatymo taikymo išplėtimas (įtraukiami ir fiziniai asmenys), sąvokų keitimas.
  2. Apskaitos politika, sąskaitų planas, vidaus apskaita.
  3. Apskaitos dokumento, sampratos ir apibrėžties keitimas:
    • Grynųjų pinigų apskaitos dokumentai;
    • Specialiosios paskirties apskaitos dokumentai;
    • Apskaitos dokumentų informacija (rekvizitai);
    • Apskaitos dokumentų parengimo ir pateikimo formos ir terminų keitimas;
    • Klaidų taisymas ir dokumentų atkūrimas, saugojimas.
  4. Ūkinių operacijų pagrindimas ir jų duomenų registravimas.
  5. Privalomi ir laisvai pasirenkami apskaitos registrai:
    • Didžioji knyga;
    • Reikalavimai apskaitos registrų įrašams;
    • Registrų pasirašymas ir klaidų taisymas.
  6. Inventorizacija: privaloma ir laisvai pasirenkama kaip kontrolės priemonė.
  7. Finansinės apskaitos vidaus kontrolės sistema, būtini reikalavimai.
  8. Apskaitą tvarkantys asmenys, jų funkcijos. Nurodymai vadovui, kaip parinkti buhalterį.
  9. Nauji reikalavimai apskaitos paslaugas teikiantiems subjektams.
  10. Apskaitos organizavimas ir tvarkymas. Funkcijų ir atsakomybių atskyrimas tarp vadovo ir apskaitą tvarkančio asmens. Naujos vadovo su apskaita susijusios funkcijos ir atsakomybės.
  11. Keičiami verslo apskaitos standartai ir pelno nesiekiantiems subjektams bei religinėms bendruomenėms.
  12. Įmonių atskaitomybės įstatymo pakeitimai (buvo ĮFAĮ):
    • Vadovo pareigos;
    • Ataskaitų pasirašymo privalomumas;
    • JAR pateiktų finansinių ataskaitų kokybės stebėsena.
  13. Įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymo pakeitimai.
  14. Viešųjų įstaigų, Asociacijų, Labdaros ir paramos fondų įstatymų pakeitimai.
  15. Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimai. Turto perkainojimas, ribojimas skirstyti paskirstytinąjį pelną.

Seminaro programa paruošta pagal naujausius teisės aktus ir jų pakeitimus: 

Nuo 2022-05-01 neteko galios: 

Papildoma informacija!

Registruojantis į 2 ar daugiau seminarų Palangoje birželio 30 / liepos 1 dienomis taikoma 10 proc. nuolaida. Galite rinktis iš 4 seminarų:

Norintiems apsistoti vienviečiame kambaryje – nakvynės kaina 80 Eur + PVM (į nakvynės kainą įskaičiuoti pusryčiai ir kitos papildomos nakvynės naudos).

Norintiems apsistoti dviviečiame kambaryje – nakvynės kaina 90 Eur + PVM (į nakvynės kainą įskaičiuoti pusryčiai ir kitos papildomos nakvynės naudos).

Daugiau informacijos apie nakvynės pasiūlymą ir nuolaidas suteiksime el. paštu ilma.macaitiene@countline.lt arba telefonu +37052053292

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.

 

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna el. seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.